Ik mag wel zeggen, een hele mooie set
Prachtige collectie
Duurde bij mij ook even voordat ik het kon waarderen. Maar zie het resultaat
De volledige collectie. Citizen is erbij gekomen.
Nummer zes weet ik wel al maar benieuwd naar jullie ideeen?
Mijn idee is een Cartier Tank solo Large.
Mijn collectie is ook zwart wit… maar wil je niet een kleurtje. Een ZEP is voorspelbaar maar wel heel lekker.
Dresser van Staudt met kleine seconde
Iets minimalistisch met kleur zou passen.
Leuk weer wat collectie advies: niet strepen maar toevoegen
Ik mis nog wat cijfers dus wat denk je van:
Zal één deze dagen die van mij ook eens doen, misschien komt er wat leuks aan ideeen langs!
Hele vette JA! Als ik niet al een Aqua Terra had, dan zou ik ook een Railmaster kopen.
Terecht. Mooi divers setje horloges, waarbij je de clichés weet te vermijden met verrassende keuzes, hetzij qua wijzerplaat, hetzij qua model. Die Ebel is fantastisch, trouwens. Die Cartier met Tonneau kast ook, Zeniths zijn goed, een Aquaracer is altijd leuk… Allemaal cool, inclusief de net-niet-garden-variety DJ’s en die strakke Breitling.
Medium. Maar een Tank is nooit een slecht idee.
Het blijft me verbazen dat er mensen zijn die die quartz chronograaf cool vinden. Ik draag 'm echt hoegenaamd nooit. Dat ik 'm in Israel kocht, en dat het m’n eerste serieuze zelf gekochte horloge was, dat weerhoudt me ervan om 'm gewoon gratis weg te geven aan een HF lid wat een kop koffie wil komen doen om 'm op te halen.
Ik heb nog even nagedacht over de discussie rond die verzameling. Ten eerste: Ik ben blij met 21 horloges. Als ik het geld en de fysieke ruimte had om gewoon door te sparen had ik er 150. Dus dat strepen van iedereen gaan we, zoals beloofd, straal negeren.
Maar dit moet ik wel zeggen:
Als er nou twee horloges zijn die niet weten of het sport- of dress watches zijn, zijn het die twee wel. De hele GS heritage collectie zit in die split-brain situatie, want GS heeft er een handje van om sporthorloges te verkopen zonder lume die er nipt te netjes uit zien, en de Reverso is nondeju als sporthorloge ontworpen, maar wordt tegenwoordig onterecht als dressy ervaren omdat de Zeitgeist wanstaltig casual is geworden.
Begrijp me niet verkeerd: Ik zou zo een Reverso kopen. Maar wel in het volle besef dat het een vlees-noch-vis horloge is wat niet weet of het sportief of dressy is. Dat is nou juist wat de Reverso charmant maakt.
De white birch is niet charmant. Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken: GS zou die hele Evolution lijn gewoon moeten schrappen, met die lelijke Star Destroyer wijzers, die lompe 22mm banden en die vokking afgrijselijke indexes op 12.
@Rakzaba: Mooi vijftal.
Haha tsja, noem het een gebrek aan smaak of een waardering voor ‘uncoole’ horloges…ik vind hem wel wat hebben met z’n integrated bracelet en grijze dial. Maar zou zo maar kunnen dat als ik jouw collectie fysiek in m’n handen zou hebben, er een heel ander resultaat uit zou komen. Ach het is ook allemaal maar hypothetisch…
Ik heb al te veel dingen die ruimte nodig hebben. Ik wil namelijk geen grote horlogeverzameling in de slaapkamer of woonkamer hebben staan, dat vind ik niet cool.
Maar goed ook. Het zou klauwen geld kosten, die onzin. En het is al erg genoeg.
Met dit olijke duo best een complete selectie. G-Shock voor de gym en bij het klussen, IWC voor bij een overhemd. Wat zouden jullie er nog bij doen voor een ‘three piece collection’?