Jouw collectie op één foto deel VIII

Snap ik! :ok_hand:
Niks om niet blij mee te zijn.

1 like

Wat een heerlijke gevarieerde collectie :heart_eyes:.
Ja grappig is dat hè, als je alles weer eens bij elkaar hebt alles ziet en je dan ook weer beseft hoe horloges anders in het echt ogen dan op de foto!

Zo had ik bijvoorbeeld nooit een Seamaster 300m gekocht, op foto’s vond ik hem “mweh” maar in het echt blijkt het een heel gaaf horloge te zijn!

2 likes

Geweldig kwartet :star_struck::ok_hand:

2 likes

Snap ik, mooie set!

1 like

Goed kwartet!!

1 like

Prachtige collectie :heart_eyes:

1 like

Ondoenlijk om fatsoenlijk op de foto te zetten! Maar altijd genieten om er sochtends eentje te kiezen😎

64 likes

34 likes

Cool viertal dit!

1 like

Mooie set en ook mooie box (winder?) zo! Welke is dat?

Het is een redelijk generiek ding, van Klarstein. Had verwacht dat hij jaren geleden de geest al zou geven maar hij doet het nog prima :slight_smile:

1 like

Nice! Very nice.

Maar ook saai :yawning_face:.

Wat ik nooit zo snap is waarom een watchwinder? Zorgt voor enorm veel slijtage aan je uurwerken, alsof je de motor van je auto niet uitzet maar met een gewichtje op het gaspedaal ze lekker stilstaand 2.500 toeren laat draaien in de garage. (Vrije variatie op @Bernard)
Het opwinden en op tijd zetten van je horloge is 30 seconden werk.

7 likes

Mooi, leuk die Timex ook!

7 likes

Bij gebrek aam een Zenith :blush:

3 likes

Thanks, ik ben wel een beetje een captain boring :grinning:. En tja, de eeuwige winder of geen winder discussie, ik denk dat het wel mee valt met de overmatige slijtage. Het gemak van 4 horloges die je direct kan pakken is wel een feit natuurlijk. Ik faciliteer mijn luiheid graag met dit kleine gemak :v:.

6 likes

Da’s de eeuwige discussie. Een goede watchwinder draait ook niet continu, enkel op de horloges op tijd te houden. Dus in praktijk maar even per dag/per paar dagen :wink:.

Elke 2/3 dagen je horloge manueel goed zetten geeft ook veel slijtage, het manipuleren van die kleine tandwieltjes.

Maar on topic, mooie collectie :ok_hand:

3 likes

Leuker dan een Zenith, kleurrijker, minder voorkomend!

2 likes

Maar de slijtage zit hem niet zozeer in het opwinddeel alswel in de de rest van het uurwerk dat 24/7 doorloopt.

1 like

True. Ik heb ook geen watch winder vanwege die reden. Maar wat een ander met zn bezit doet moet ie zelf weten.

1 like

Is dat nou juist niet de bedoeling van een horloge? :thinking:

3 likes