Heerlijk dit
Natuurlijk zijn we wel benieuwd of je op basis van onze adviezen een bepaald horloge - of de top 3 - gaat ontzamelen. Laat het ons weten!
Er zijn 2 horloges met betekenis die veel weggestreept zijn maar wel blijven, met de top 3 blijf adviezen kan ik goed leven en dan misschien nog 1 of 2 voor de fun. Dus een stuk 12 tot 14 kunnen er op termijn wel uit (of naar de zonen), heb eigenlijk nooit meer dan 3 horloges in huis, vandaar dat het wel minder mag worden…
Fantastische collectie! Ik vind die explorer nog het vetst…
Potverdorie wat sexy
Prachtig, en de Mercedes maakt het helemaal af
Waarom zou je überhaupt wat weg willen doen? Zeker als je zoals je zegt niet op een paar euro’s kijkt. Ik zie een erg mooie gebalanceerde collectie. Mooi opgedeeld in thema en merk. De Porsche design horloges heb ik persoonlijk niks mee naar gezien je er 4 hebt die ook nog eens verschillend zijn zal je er wel een zwak voor hebben en met een reden om de collectie hebben. Als er dan toch wat weg moet zou ik een Zenith of IWC minder doen of de Porsche designs dan.
Hoewel ik ooit met mezelf afsprak te streven naar een collectie van drie tot vier horloges, is het de laatste jaren toch weer wat uit de hand gelopen… Op dit moment past de collectie in dit doosje, waarin ik ruimte heb gemaakt voor tien stuks. Het ‘gat’ linksboven is voor de Tutima die ik eerder postte (https://www.horlogeforum.nl/t/nur-deutsche-uhren/270970/527?u=diverlover en nu naar Ganderkesee wordt gestuurd (in de hoop op een betaalbare service-offerte) en het tweede gat is voor iets nieuws.
Tot de collectie tel ik deze drie niet: mijn eerste horloge (gekregen toen ik 9 jaar oud was, inclusief het SOS-dingetje met de oorspronkelijke gegevens erin) en de horloges van mijn beide opa’s.
Daarnaast heb ik nog een paar modding-projecten liggen…
Fenomenaal!
Als je dit ziet, dan word je toch spontaan Rolex-fan?
Mooie collectie, zeker de onderste rij…!
Mooie diverse collectie zeg!
Lichtjes geïnspireerd door jouw post, denk ik ook wel een klein beetje aan fiks minderen.
Van deze set…
…wellicht door met enkel:
Maar geen idee of ik afscheid nemen van die andere horloges over mijn hart kan verkrijgen.
De gouden JLC Ultra thin moet je echt niet weg doen en biedt ook echt iets anders dan de reverso en speedy’s. De rest van de overweging kan ik volgen.
Eens wel. Dat zou de eerste zijn die ik er toch bij zou houden. Twee sportieve horloges en twee dressy horloges is ook niet zo gek.
Ik vergeet trouwens dat ik deze ook nog heb (wat al genoeg zegt…):
5 is wel het minimum denk ik. Beide Speedy’s zijn heel cool maar zou er toch 1 wisselen met 1 van de andere toppers in je verzameling…
Die Speedy’s kan ik echt niet verkopen denk ik.