Jouw collectie op één foto II

Erg fraai! Wat blijft die Explorer II Polar toch een topper! :heart_eyes:

1 like

Zeer gevarieerd! Well done sir :sunglasses::+1:

1 like

Toen Longines nog op ongekende hoogte stond…
Schitterend! :heart_eyes:

1 like

Oneens. Prijs maakt in principe niet uit. Maar in de wereld der horlogerie (en niet alleen daar) gaat vakmanschap, afwerking, precisie gepaard met hogere bedragen. That is just life.
Bepaalde micro brands met hun Chinese flut tourbillons proberen hier zogenaamd de cyclus de doorbreken met the millionaire watch for just a fraction of the price. Yeah right. Je 1000 dollar Tourbillon kan en zal never nooit kunnen tippen aan een Tourbillon horloge van Jaeger-LeCoultre met een prijs van een gemiddelde woning.
Om diezelfde reden heeft een Longines Hydroconquest een ander afwerking niveau dan een Omega Seamaster die 3-4x zo duur is. Dat is gewoon een feit. Als je dat benoemd dan ben je ineens een horlogetokkie of snob.

Wat de rest van mijn horloges vindt boeit mij geen reet. Ik koop en ik draag wat ik mooi vind.

Het is algemeen bekend dat Longines het afgelopen decennium doelbewust een ander segment van de markt in is gedoken. Dan mag ik toch wel van mening zijn dat een Longines Legend Diver of een Hydroconquest andere bouwkwaliteiten heeft van een Omega Seamaster of een Tudor Black Bay?

Dat neemt niet weg dat Longines nog steeds prachtige horloges maakt en een fantastische merk is. Dat heb ik ook nooit ontkent of beweert. De Longines Legend Diver is een prachtige reissue/moderne interpretatie van een schitterend vintage stuk.

:popcorn: en :cup_with_straw:

Ik ben er klaar voor. :grin:

5 likes

Je kunt weer aan de gang @Blauwbeer

7 likes

Seiko en tissot zijn echt heel gaaf

2 likes

Thnx! Bedoel je dan de Seastar of de T-Sport Racing?

De seastar

1 like

die vind ik ook bijzonder gaaf eruit zien. Misschien toch eens een aanschaf overwegen! :heart_eyes:

We zijn BIJNA toe aan topic nummer III

Ik vind dat @rlc de eer moet krijgen!
Zit je er klaar voor?

Dus @tompj, even inhouden straks :grin:

1 like

Krijg je als je zo’n topic start dan niet 4999 keer een bericht dat er weer wat aan je topic is toegevoegd?

1 like

Wees gerust, ik heb geen enkele ambitie in die richting.

2 likes

Dat kun je uitzetten :wink::+1:

1 like

Mooi kwartet!

4

3

2

goooo

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten.