Jouw collectie op één foto II

Voor ik ze wegbreng naar een veilige rustplaats, de oudjes

74 likes

Een tiental om trots op te zijn!

1 like

En dan ben ik jouw polerouter nog vergeten, die heb ik nog steeds aan😋

1 like

Poeh. Dit is echt een prachtig geheel zo. :ok_hand:

1 like

Zeer mooi!
Alleen een beetje jammer dat ze niet gedragen gaan worden (of toch?)

1 like

Natuurlijk wel, ga volgende zaterdag met de Rolex naar Amsterdam,want de box is bijna vol en er is nog wat onderweg dus moet wat plaats creëren. Lol

Nee zonder gekheid, de navitimers draag ik niet omdat die te gevoelig zijn voor vochtschade en ik soms wat onoplettend ben. De rose connie draag ik regelmatig omdat ik zeker weet dat die een service gehad heeft.
De longines nog niet, staat droog na 40 jaar in de box maar als die een beurt gekregen heeft gaat die zeker aan de pols.
Die met date draag ik over het algemeen minder omdat ik te lui ben om de datum weer goed te zetten.
3 weken doordraaien is me wat veel, dan draai ik zelf door.
De speedy gaat ook best veel op de pols.

Een vriend zei me eens wat doe je met al die horloges? Je hebt maar 2 polsen.
Waarop ik antwoordde:" Je hebt een verzameling motoren van 32 stuks en maar 1 achterwerk"

En er zijn er die ik idd zelden ga dragen, bv de in nieuwstaat verkerende UG uni-compax van 80 jaar oud,
die is blij dat ie al een tijdje op pensioen is.
Is nog in dezelfde staat als toen die het atelier verlaten heeft.

24 likes

Wow, wat een prachtige collectie! Hoe lang heb je er over gedaan om dat allemaal bij elkaar te krijgen?

1 like

Hele mooie collectie! :+1:

1 like

In feb verleden jaar door het virus aangestoken.
De gouden horloges de laatste maand “Gevonden” behalve de 2 tone rolex
Heb wel op het internet geslapen en veeeeeeeel geluk gehad.
Maar dat geluk kwam niet vanzelf dat moet je soms helpen, ben enige keren naar Italie gevlogen om persoonlijk te checken voor ik iets kocht en een flink aantal kms gereden in Duitsland en Frankrijk.

8 likes

Wow, dat heb je snel gedaan! En met fantastisch resultaat! Heb je ze via chrono24 gevonden of via andere kanalen?

Op Chrono, Uhrforum, Omega forum en 2 stuks bij Peter van Metropolis, daar moet ik nog een Conquest van krijgen, die krijgt nog een service.
Echt dag en nacht mee bezig geweest, de opzet was eigenlijk een omega deluxe, een Universal deluxe en een conquest de luxe.
De rest was collateral damage, je komt op zo’n z
zoektocht wel eens wat tegen waar je geen nee tegen kunt zeggen.

Ben niet helemaal geslaagd, want het trio moest, rosegold zijn.
En de UG liefst met sunburstplaat of zwart.

Correctie, ook hier op het forum hulp gehad met tips, waarvoor dank

3 likes

Fraai :sunflower:

1 like

Haha, dat laatste herken ik wel ja! :grin:
Omegaforum had ik nooit aan gedacht! Thanx!

1 like

Omegaforum is best wat te vinden, ook Europees want import blijft altijd een risico vind ik.

1 like

Mijn beschaafde collectie :grin:

37 likes

Na 2 jaar sinds aanschaf van eerste “echte horloge”

19 likes

Mooi man! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Wat een droomcollectie! En dat in zo’n korte tijd. :+1:

1 like

Vlnr : Breil Ducati Corse (titanium, mijn eerste horloge die ik zelf kocht in 2008), Tudor Black Bay Blue (geboorte 1e zoontje) , Seiko SKX009 (vind ik de mooiste van de SKX reeks) … En hopelijk binnenkort nog een mooie NA erbij… Mijn tweede is terug een zoon, dus het zal weer iets met blauw worden :thinking::blush:

13 likes

Wel heftig, maar eigenlijk heb ik mijn droomcollectie al compleet. Dit is toch een heerlijk complete set en ze worden alle vier even veel gedragen.

62 likes