Jouw favoriete groene wijzerplaat

10 likes

M’n Groene duo; Seiko Presage Mockingbirg & Marloe Morar Emerald

2 likes

1 like

6 likes

1 like

Ik vind dit toch ook nog wel wat hebben.

2 likes

2 likes

waar vind je zoiets NOS?

Mijn Heineken Vostok.
Mijn enige, dus m’n mooiste.

2 likes

Gaat ooit nog komen denk ik.

3 likes

Bij toeval. Ik was er niet echt naar op zoek maar kwam ze tegen (het zijn er twee, kijk hieronder), ruim een jaar geleden, op Marktplaats. De verkoper vroeg er een redelijk bedrag voor en ze waren inderdaad ongedragen, de prijsplakkertjes zaten nog op de caseback.

Toen ik ze tegenkwam op MP dacht ik dat ze iets groter zouden zijn, de maat was niet goed aangegeven. Dus ik dacht, ha!, een leuk ‘his & hers’ setje. Dat viel iets tegen want ze waren wat kleiner dan gedacht, allebei dames maatjes toch wel. Er zit in beide horloges een heel klein FHF 69-21 damesmaat kaliber.

De groene is 22,2 x 27,3 mm en de grijze 22,1 x 23,3 cm, zonder kroon en lugs gemeten. Maar wel beeldschoon in hun strakke eenvoud en als combinatie tamelijk uniek. Ik denk niet dat je hier nog een tweede exemplaar en zeker geen set van gaat vinden.

Zelfs voor een winkeldochter waren ze nog echt supergaaf (ha die Mark!) en zonder een spatje.

Ook van binnen zeldzaam schoon. Beiden lopen ook nog zeer nauwkeurig, na 50 jaar stilstand! Ze zouden desondanks, als ze gedragen zouden worden toch een service moeten hebben, i.v.m. ingedroogde olie en zo, maar ze zitten bij mij als collectors items in de verzameling en in die stautus (en staat) ben ik er erg content mee.

2 likes

2 likes

3 likes

2 likes

4 likes

1 like

2 likes

Deze Echo Neutra is hier nog niet voorbij gekomen. Groen :white_check_mark:
https://images.echoneutra.com/cb:z3OY.6a2c/w:1400/h:1400/q:90/https://echoneutra.com/wp-content/uploads/2022/09/Cortina-GMT-Green-05.jpg
Deze volgende staat op mijn persoonlijke wishlist

Maar een van de allermooiste vind ik de Glashutte SeaQ van Wouter, laat maar hier zien @Bro

2 likes

Haha, ik houd van groene wijzerplaten. Dus deze topic is sowieso smullen!
Maar hier mijn persoonlijke favoriet:

9 likes

1 like