Jouw horloge(s) + Polsomtrek

De diameter alleen zegt eigenlijk maar heel weinig; ik kijk veel meer naar lug-to-lug om een idee te krijgen of iets gaat passen om m’n pols.

Als voorbeeld, 42.5mm (en maar een iets grotere lug-to-lug) horloge met 17/17.5cm pols:

En een 36mm horloge met zelfde pols :slight_smile:

7 likes

Wel handig om te weten, ook i.v. met band lengte en of hij wel past
Maar al te vaak zijn er bij rvs-banden geen originele verlengschakels bij

Uiteindelijk is de l2l afmeting belangrijker dan het diameter.

3 likes

Balticus Anglerfish 43mm
Polsomtrek 20cm precies.
L2L 47mm

1 like

Daar heb je helemaal gelijk in, maar als ik hetzelfde horloge wil als jou en we hebben dezelfde polsomtrek, dan heb je zo wel een aardige indicatie lijkt me

Helaas. Foto’s zeggen vrijwel niets, omdat die enorm vertekenen.

Hier twee keer hetzelfde horloge om dezelfde pols ter illustratie.

Vervolgens worden polsen door iedereen weer anders gemeten. Hoe strak je meet en waar precies je je horloge draagt speelt ook een rol. Ook vorm van je pols en maat van je hand maakt uit.

Kortom: zelf passen is het enige dat echt iets zegt.

11 likes

Niks aan toe te voegen :ok_hand:t3:

Alhoewel…

Zie onderstaande post van een tijdje geleden. Hier zie je wat 1x of 2x zoom doet

1 like

Rolex Explorer 2 (42mm)
16.5 cm pols

Ik kan me niet vinden in wat @tompj zegt, het horloge ziet er in het echt precies even groot uit.

8 likes

Nope,

Dit hoeft niet altijd het geval te zijn. Omtrek zegt namelijk niet alles. Je hebt brede/platte polsen of hoge polsen. Omtrek blijft het zelfde, maar het horloge valt dan toch anders op de pols :innocent:

1 like

In ieder geval te groot voor deze pols :wink:

Hoezo, hij past toch binnen de foto?

Dat dan weer wel

Horloge 60 mm Pols 20 cm !

5 likes

Even zonder dollen, aan foto’s heb je niet zo veel. Dit is dezelfde pols en hetzelfde horloge :wink: Vind hem nog steeds fors, maar niet zoals de andere foto doet vermoeden.

4 likes

43mm 17,5

3 likes

40/20

3 likes

:joy:

Één ding is zeker, je pols omslaan gaat met dit gevaarte om bijna niet :grimacing:

1 like

40mm diameter, 44mm lug to lug op 17,5cm pols. Liefst zie ik ook een stukje van de band boven en onder, van bovenaf gezien.

3 likes

Dit is geen horloge maar een afweergeschut met 120mm kanon

3 likes