#hoedan! Het is pas 2019!
De olympische vlam is er ook niet binnen een dag met de bullit train!
Of naar mij
Een Dauphin Chrono met een Landeron 187.
Opvallend is dat de datum op de 12 uur positie zit. Eigenlijk niet heel handig want de secondewijzer zit er dus bijna altijd voor. Toch vind ik het wel een mooi horloge.
Over het merk Dauphin kan ik weinig vinden, alle info is welkom.
Vier in de collectie nu:
Twee keer vintage, twee keer nieuw:
- Heuer Calibre 15 (handopwinder) 39mm
- Movado met Zenith El Primero uurwerk 38mm
- IWC Portugieser met in house uurwerk 41mm
- Zenith El Primero 38mm
Twee wilde horloges voor jou doen de vintage aanwinsten
Ik vat dat op als âverbaasd/verrastâ en niet als kritiek of compliment
Inmiddels 12 vintage horloges in huis en meestal zijn dat horloges in zeer mooie staat.
De Movado is inderdaad sterk verkleurd maar wel op een (voor mij) mooie manier. De Heuer is qua kast niet âmaagdelijkâ meer (ongepolijst?), maar de wijzerplaat en wijzers vind ik niet âwildâ âŠ
Maar als je moet kiezen, welke van de vier vind je het mooist?
Voor mij zou het vermoedelijk als volgt zijn:
Movado
Heuer
Zenith
IWC
Voor mij de Primero⊠wat een ding.
Ik vind witte platen, blauwe dials echt goed smoelen itt de wat saaie zwarte Speedmaster.
Kiezen tussen mijn eigen kinderen kan ik ook niet
Ze zijn onvergelijkbaar. De IWC is het mooiste afgewerkt maar vind ik (verder) het minst uniek.
De andere drie hebben allemaal een eigen design âtwistâ (datum op 12, overlappende sub-dials en bewuste a-symmetrie). En zeer fijne afmetingen.
Maar goed dat ik het lijstje heb gemaakt. Andermans kinderen âkiezenâ is inderdaad een stuk makkelijker.
Inderdaad hoor, allemaal zo hun charme!
Had verwacht dat de Zenith en de IWC zeker/minimaal op hetzelfde niveau zouden zitten qua afwerking.
De Zenith is zeker heel mooi afgewerkt, maar de wijzerplaat van de IWC is meer dan 10 keer gelakt. Dat geeft een heel apart effect (emaille-achtig).
Leuke armband, meer fotoâs ?