Jouw mooiste chronograaf aka chronoGAAF!

Dat uurwerk komt me wel heel bekend voor :wink:

1 like

6 likes

9 likes

16 likes

7 likes

12 likes

13 likes

the chemical brothers - galvanize :notes: :smiley:

Fraai! Hier zit vast een fascinerend verhaal achter!?

1 like

Dat klopt inderdaad!
Elke wijzerplaat is met de hand gebrand. “One of a Kind”
Een titanium wijzerplaat, speciaal gewalst, zodat hij niet krom kan trekken.

Zie:

3 likes

Mooie gedachte en uitwerking. Leuk dat ze iets unieks willen doen en het ook echt durven uit te voeren!

Bedankt voor je toelichting!

1 like

Graag gedaan! Fortis volgt geen trends, bedenkt telkens wat nieuws

1 like

Ik heb een lange zoektocht achter de rug naar de perfecte chrono. Iedere keer kwam ik weer uit bij de Rolex Daytona panda (referentienummer 116500LN). Alleen, jezus die prijs… Dat geld heb ik in de eerste plaats niet liggen om zomaar even uit te geven, maar bovenal ben ik ook niet bereid om (in deze fase van de hobby) zo’n bedrag uit te geven aan één horloge. Een goede tweede die constant naar boven kwam borrelen was de Tudor Black Bay Chrono panda (referentienummer 79360N-0002). Nog steeds een flink bedrag, maar iets makkelijker te slikken als ik weer wat verkoop.

De AD waar ik ruim 2 weken geleden de Tudor had gezien had ook een gebruikte Daytona in de vitrine staan, alleen een 126500LN met zwarte wijzerplaat. Grappig genoeg, héél erg mooi, maar geen klik met de Rollie. Dat was een bevestiging dat de Tudor toch wel eens de betere keuze zou kunnen zijn. Het geheel oogt wat meer in balans en wat rustiger. Niet om bepaalde keuzes goed te praten, maar zo voelde dat gewoon. Tja, die bleef dus een paar weekjes hangen. Veel reviews gekeken op YouTube, veel gelezen over de Tudor en hoe meer ik er naar keek en over las, hoe sneller mijn horlogehartje begon te kloppen bij het zien van deze schone. Vooral ook omdat de gewone Black Bay ook al vrij lang op mijn wensenlijstje stond, was dit eigenlijk twee horloge wensen die perfect bij elkaar kwamen.

Afgelopen week bij dezelfde AD de Tudor om de pols gehad en damn, wéér die directe klik, engelenkoren en gezang “uit den hemelen”. Vanmiddag weer terug geweest en daar waren ze weer hoor, met hun gloeiende halo’s. Ze zongen de sterren van de hemel! Ja, dit gaat 'm worden!

Ik heb vrij lang gekeken naar chrono’s met blauwe wijzerplaten, van de Mido Multifort TV Chronograph (gekocht maar weer teruggebracht), de Bell & Ross Chrono met blauwe wijzerplaat, de Breitling Navitimer B01 Chronograph (way to effing huge met z’n 46mm) maar ook de blauwe Oris Aquis Chrono en de nodige (Grand) Seiko’s passeerden de revue. Allemaal prachtig, maar niet die klik. Kennelijk gaf mijn blauwe Tag Heuer Aquaracer 300 Professional nog steeds genoeg “blue tickle”. En dus gebeurde het vandaag dat ik de knoop doorhakte en de Tudor heb gekocht. Levertijd is helaas 2 weken (op zichzelf nog redelijk snel gezien ook Tudor tegenwoordig lange levertijden heeft), dus hopelijk ligt 'ie nèt op tijd voor de kerst onder de boom naast de Oris Aquis Aegean Blue die ik voor mijn vrouw gekocht heb.

Zo, voorlopig voor de rest van dit jaar weer even klaar met horloge aankopen. :sweat_smile:

13 likes

10 likes

11 likes

Landeron 47

11 likes

Prachtig! En nu genieten.

1 like

Thanks! Zodra hij binnen is, zeker weten! Showroom model had wat krasjes op de zijkant van de kast, dus moet helaas nog even wachten op de nieuwe. Dat is het meest lastige altijd… :sweat_smile:

1 like

Axh, niet eentje maar drie…. in het thema Chrono & Kleurtjes

7 likes