jouw vintage collectie op één foto

Leuk topic!

Een plaatje is snel gemaakt:

35 likes

Oei wat mooi😍

Fijn setje Polerouters heb je daar!
Heb er zelf een “incoming”…

1 like

Heel erg mooi

1 like

Briljante verzameling (met twee prachtige NAs als ik mij niet vergis).

1 like

Dank je en klopt, twee gave chrono’s erbij

En @Tudor13: alvast proficiat met je Polerouter;
Geweldig ontwerp :blush:

1 like

ik kan het niet laten, ik moet het zeggen.
ze zijn gewoon prachtig :star_struck:
hoop dat je er nog veel plezier aan beleeft :+1:

1 like

Wat een fantastische set bij elkaar heb je toch.
Mooie aanvulling met je 2 nieuwe chrono’s.
Ik vind die Heuer echt :star_struck:
en je KS, en je grijze Constellation en…

@cricket33: ik ben nu wel heel benieuw hoeveel meer categorieën er nog volgen, maar dit is alvast een heel mooi startschot.

@Chillekasper: toch ook wel leuk dat jij zoveel Invicta hebt en er zo trots op bent. Zijn die triple dates van een mooi formaat en mooie kwaliteit? Wat voor uurwerken zitten daarin en is het een stalen of chromen kast?

Ik heb vooralsnog alleen een foto van de hele collectie. Ik weiger om de vintage collectie bij kunstlicht te gaan vastleggen, dus ik kom nog wel een keer op de proppen met mijn collectie.

3 likes

Het zijn echte vintage uit de jaren 50. Tjah wat is mooi formaat? Zijn de gebruikelijke maten van die tijd. 33/34mm (zonder kroon). Zijn dus aan de kleine kant, maar dat was toen gebruikelijk. Die gouden is verguld. Niet massief goud dus. Invicta maakte ook massief gouden triple dates (ben daar ook naar op zoek, met chrono en maan functie). Die andere tripple date is verchroomd. Zijn beiden in redelijk goede staat ondanks de leeftijd. Gaan toch weer richting de 70. Dat zijn toch oudjes (als ik dat mag zeggen). Dit waren natuurlijk wel de budget middelen van Invicta. Met hun vergulde en verchroomde kast waren ze voor een breder publiek betaalbaar. Maar toch stralen ze in hun ontwerp wel luxe uit (althans dat vind ik). Die verchroomde krijgt binnenkort een mooie bandje, althans daar ben ik mee bezig. Dan krijgt die een totaal andere look dan die lelijke nato die er nu op zit. In beiden zit hetzelfde uurwerk , ik meen een ETA 1080. Invicta maakte vanaf de jaren 30 hoofdzakelijk gebruik van generieke uurwerken die door grote fabrikanten werden gefabriceerd. Denk maar aan ETA, AS, Valjoux, Peseux, etc. Niks mis mee. Ik heb horloges erbij zitten die na al die jaren zonder een beurt nog zouden lopen en eigenlijk bij een beurt alleen olie ververst moet worden. In mijn ogen werden er vooral robuuste uurwerken gebruikt (natuurlijk in vergelijking met vandaag zijn deze natuurlijk delicaat).

Maar goed, ff wat over mijn tripple dates…

2 likes

Wie A zegt, moet ook B zeggen, toch @Fritzer?

Hierbij aan aantal 60’s horloges die met ca 35mm toch wel klein zijn om te dragen, maar prima om te verzamelen :stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes

Ik begin door mijn polerouter echt naar 34/36 mm te waarderen. Heb 40mm als maximale diameter ingesteld vanaf nu… die vintage afmetingen vallen veel beter op mijn flauwe 17cm pols.

1 like

Lekker gevarieerd:
Quartz, handwinder, automaat.
Staal en goud.
Duiker, chrono, dress.

Helaas heeft de UG een opgemaakte wijzerplaat, maar vind hem toch prachtig…

Heuer 1000 Quartz
UG Polerouter
Seiko KS
Stima-Nivada

6 likes

Is hij ook, maar dat ‘opgemaakt’ kun je ook zien als gerestaureerd. Doen ze met klassieke auto’s ook en daar hoor je er niemand over dat het een schande is. Gewoon lekker van genieten dus.

3 likes

6 likes

20191019_130458

22 likes

7 likes

-Omega constellation Pie Pan uit 1968, dog leg case
-Omega constellation C case uit 1966, linnen dial & white gold fluted bezel
-omega 2900-1 uit 1956, black gilt dial
-Tissot 808/A uit 1958, Lemania chronograph
-Longines 5866 uit 1947, 14kt rosé gold

16 likes

Prachtige collectie en en Longines springt er voor mij echt uit!

Stuk voor stuk kleppers :ok_hand:
Enkel het beestje linksboven herken ik niet?

Bedankt @wimnos. Die Longines Conquest is mijn laatste aanwinst. In het echt is ze nog veel mooier dan op deze foto.

1 like

Leuke collectie, zo te zie betrek jij wel eens horloges van ene @septentrio. :thinking::sweat_smile::sweat_smile:

1 like