JUNGHANS ONLY topic!

7 likes

Hoe vind je die van mij dan? …ook bruin…


Ik ben d’r blij mee, beter dan de fabriekssaaie

6 likes

Staat het horloge goed!
Ook een idee.

1 like

Dit topic verdient meer aandacht en liefde. Ik heropen met de Max Bill. Kijk die fijne korrel op de plaat dan in de zon

8 likes

Molequin stierenbloed rode suede band erop gezet. :ok_hand:
Heb de maanstand na het maken der foto wel even goedgezet😏

5 likes

Wolf in schaapskleren. Super eenvoudig en vederlicht, maar wel solar en radio controlled, 2x per seconde tikken en voor de exactheid alleen de minuutwijzer verplaatsen bij de minuut overgang.

3 likes

Ook even het stof van dit topic blazen…

Via een toevalligheid wat meer geïnteresseerd geraakt in de Junghans horloges. Meer bepaald de Max Bill reeks sprak me meteen aan.
Zag onlangs in het blauw de 38mm variant voorbij komen, triggered! Na wat opzoekwerk ontdekt dat deze ook in 34mm variant bestaat. Zowel in handaufzug als ‘Kleine Automatik’. Deze laatste heeft wel een datumvenster, wat puur voor de esthetiek iets minder strak is (hoe mooi ingewerkt ook). Maar zeker niet stoort, en eigenlijk stiekem best handig is!

Na even twijfelen toch voor de variant met zwarte kast gegaan. Ik heb al voldoende horloges in hun oorspronkelijke stalen afwerking, vond dit een fijne afwisseling! En oh boy, eens ik deze rond de pols had: instant winner!
Ik heb best fijne polsen, de 34mm vind ik dan ook gewoonweg perfect passen. Ik ben ook heel hard gewonnen voor de lichte en platte bouw van dit horloge. Ondanks er een automaat in zit, toch slechts 10mm dun. De handopwinder doet het nog ietsje beter met 9mm, maar dik is het horloge allerminst te noemen.

Onverwacht toch één van de ontdekking van dit jaar, wat mij persoonlijk betreft!

Op de standaard two piece NATO van Junghans, best tof!

Met een ColaReb suede bandje, classy :sunglasses:

Mijn vader is ook op zoek naar een nieuw horloge, en heeft de Meister al even aangehad. Hij heeft een hekel aan dikke horloges, dus dan is Junghans wel echt de moeite waard qua value proposition! Binnenkort nog eens samen langs de AD :slight_smile:

4 likes


Chronometer uit 1953

4 likes

7 likes

Nieuwe batterij en hoppa

8 likes

Ik moet op mijn Max Bill een nieuw glaasje en een onderhoudsbeurtje. Waar kan ik goed terecht? Liefste omgeving Breda?