Dat is vreemd, de datum zou gewoon mee moeten worden gegeven met het DFC77 signaal. Weet je of de synchronisatie wel regelmatig gebeurt? Het enige wat ik kan bedenken is dat er een storing in het signaal zat toen de synchronisatie plaatsvondt. Wat je zou kunnen doen is een handmatige sync bij een raam op het Oosten, na zonsondergang, dan zijn de omstandigheden het gunstigste.
Nu 2 x gedaan. Alle wijzers gaan naar de 12 en de datum op nul.
Na een kwartiertje staat de tijd weer precies goed (met andere radio gestuurde) maar de datum blijft geen zin hebben.
Dank voor je reactie. Binnenkort maar eens naar een Junghansdealer.
Is die nieuw? Wel vrolijk!
Wel voor mij, maar het is zeker geen nieuw horloge. De leeftijd is onbekend, maar het horloge is in erg goede staat. Op junghans-vintage.de staat hetzelfde model met een leren band en een andere kleur wijzerplaat, deze zou uit 1988 komen.
Ik vind 'm mooi. De kleur, kastvorm. Opvallend, maar niet schreeuwerig.
Nog geheel origineel met alle toebehoren. Alleen het de kit van het glas is niet meer helemaal goed. Mijn horlogemaker ziet het niet zitten om dat te herstellen
Inmiddels ben ik met wat hulp van Junghans het digitale archief ingedoken. Het blijkt om een 041/4859.44 uit de Prezisa-collectie te gaan. Dit specifieke model staat in de 1999/2000 catalgus, 22 tot 23 jaar oud dus. Geen vintage uit 1988 maar een frisse youngtimer .
Helaas blijft het uurwerk een beetje haperen. Ik breng 'm morgen naar de horlogemaker. Ik vermoed (en hoop) dat het om vergomde/ingedroogde olie gaat.
Als ik zie wat jouw hobbies zijn, dan kan ik alleen maar concluderen dat dit horloge speciaal voor jou ontworpen is.
Schitterend!
En een uitvoering die ook heel mooi is…
Altijd nog erg blij mee.
Toen nog zitten twijfelen omdat ik net een ander horloge had gekocht.
Gelukkig toen wel aangeschaft.
Misschien nog een keer kijken hoe een grijs bandje staat.
Die zwarte is ook erg mooi inderdaad.