Flink schudden vanmorgen en de kroon werkt weer normaal , knap staaltje Duitse degelijkheid. Geen idee nog hoe ik het kan laten oplossen onder garantie, vandaag draag ik hem
.
Niet te lang mee rondlopen. Misschien een schroefje dat los rondzwerft in je horloge.
Die stalen band, lekker hoor. Toch nog eens overwegen, maar hij wordt er minder dressy van, wat vind jij? Heb de blauwe met leren bruine band.
De lederen band is erg mooi en haalt het horloge omhoog (kleur matcht zelfs met de wijzers), maar de lichte kleur die bij de groene variant hoort staat niet goed op mijn huid vind ik.
De stalen band is heel licht en relatief ‘dressy’.
Ik vond de meegeleverde band helemaal niet mijn ding, heb toen gelijk een bandje bij Ko besteld (donker bruin met blauwe stiksels, i.v.m. de blauwe wijzerplaat).
Maar goed, ik weet het nog niet met de dressyness van deze stalen band, hij is aan de ene kant subtiel (kleine schakels), maar ook weer heftig (veel schakels, relatief breed). Aan de andere kant, met deze stalen band zou hij wel weer meer polstijd krijgen (ben normaal gesproken echt van de stalen banden)
De Meister Automatic soms bruin en soms grijs hangt af van de lichtinval…
Komt door de gelakte wijzerplaat
Iemand die weet of Max Bill zelf de 38mm versie getekend heeft, of als dit enkel de 34mm was.
En wanneer zouden de lume dots op de niet numerieke versies gestart zijn?
Een horloge dat je niet alleen op de dial kan beoordelen. Een dial die zelf geheel in Junghans traditie prachtige schakkeringen en structuur heeft.
Heel mooi
Laat ik maar gerust zeggen prachtig…
Ooit die van een collega gepast, en was onder de indruk.