Just love electric mechanical watches

Mooi hoor,vooal die 1e Cosmotron :flushed:

1 like

Thanks :+1::sweat_smile:

1 like

Zijn ook stemvorkjes toch?

Edit:ff opgezocht :sweat_smile:

However, there was significant development of the technology during its brief history, including raising the beat rate from a conventional 18,000bph at the start to 43,200bph at the end, in those using a relatively conventional balance.

Dacht dat de cosmotron ook een stemvork uurwerk had,niet dus,blijft overigens een prachtig horloge met leuke techniek.

Hoe lang doet ie met een batterij?

1 like

Nee klopt zijn geen stemvorkjesā€¦de Hisonic die erboven staat welā€¦ 2 a 3 jaar op een batterijā€¦ :+1:

1 like

Dat is netjes,een stemvork lust wel wat prik die doet amper een jaar op een batterij.

1 like

Nouā€¦mijn Hisonic doet er al 2 jaar continue meeā€¦

Verschilt per merk denk ikā€¦

7 likes

Klopt(denk ik),bij de Bulova is het iig een gegeven.

1 like

De Seiko 7a28? Telt die ook mee?

Nee, dat is een gewone quartz :slight_smile:

2 likes

Dit soort uurwekjes heeft wel wat,zwevende secondewijzer en je kunt 'm na een aantal weken niet gedragen te hebben zo weer omdoen en hij staat gewoon op tijd :smile:
Ik verwacht van mijn kant wel wat uitbreiding in dit segment :grin:

1 like

hij zoemt weer uit volle borst

13 likes

ESA 9157

11 likes

:heart_eyes:

1 like

Blijf het mooi spul vinden, die ā€˜zoemersā€™. En lopen ook nog eens erg mooi op tijd.
Hier mijn f300 met nieuwe NATO band.
Uurwerk is een ESA 9162 ofwel Omega 1250. Je vindt ze terug in de Tissonics, Eterna Sonic, Cetronic, Ultronics etc.

12 likes

Mooi exemplaar! Vind het bandje wel erg hip bij dit vintage icoon.

-5 seconden per etmaal, niet slecht lijkt me! :smile: :+1:

10 likes

Deze is ook leuk, heb ik al een poosje.

6 likes

Schitterend inderdaad! :+1:

Laatste aanwinst. Een seamaster f300. Eerste hummer en heel blij mee. Ik merk dat ze veel ā€œzielā€ hebben als jullie begrijpen wat ik bedoel.

13 likes

14 likes