Ik heb van mijn grootmoeder toen mijn grootvader overleden is een zakhorloge gekregen.
Van het merk Victoire 17 Rubis.
nu vraag ik mij af hoe oud hij is en of het niet van mijn overgrootouders geweest kan zijn.
wand als ik het op google zoek vind ik rond 1930 maar toen zat grootvader nog in de pampers.
wat het waard zou zijn mag maar moet niet vermeld worden.
wand gaat verder van vader op zoon. en hopen dat niemand het verliest en zorg voor draagt.
hij is nog in perfecte staat en werkt nog prima.
Het is zo te zien een nieuwer zakhorloge en geen antieke. Qua leeftijd denk ik dan na 1970 maar misschien kan iemand anders het preciezer dateren.
Zoiets zou ik ook schatten. Met een foto van het binnenwerk zouden we misschien iets meer kunnen zeggen. Waarde nihil. Zakhorloges zijn sowieso weinig waard, maar naar dit soort jaren 70 exemplaren is echt helemaal geen vraag.
bedankt alvast
Veel waard of niet: ik vind hem prachtig.
ik ook vooral de tekening van de jager.
maar van mij gaat hij naar mijn zoontje als hij oud genoeg is en hopelijk zo generaties verder
Ik heb thuis 3 horloges van mijn opa liggen, die zijn stuk voor stuk geen fluit waard volgens mij. Ook een tafelklok staan, zal ook niet veel waard zijn denk ik (Heb er nooit echt onderzoek naar gedaan, maar kan het mij simpelweg niet voorstellen dat ze daar veel geld aan uitgegeven hebben). Echter, ze zijn voor mij heel veel waard en hoop ze later ook weer door te kunnen geven aan mijn kinderen.
Ik sluit mij dan ook helemaal aan bij Petra, ik vind hem ook heel erg mooi! Dat de familie er maar lang van mag blijven genieten.
Je ziet dit bij dit soort nieuwere zakhorloge juist gek genoeg vaker van dit soort ouderwetse tafrelen. Het horloge ziet er dus antiek/ouder uit dan hij is. Waarschijnlijk ook om die reden gedaan. Bij een oud zakhorloge is zulke gravering niet al te veel voorkomend en bij dit soort horloges is het ook geen graving maar waarschijnlijk met een mal oid gestamped.
Inderdaad. Ik sluit niet uit dat dit zakhorloge van vrij recente datum is. Ik zie er een aantal op ebay met precies dezelfde voorstelling erop, en daar zit een quartz uurwerkje in:
Nu ben ik helemaal benieuwd naar het binnenwerk!
ik ga hem niet open doen.
ken er niks van en dan ga je niks meer zien vrees ik.
Volgens mij een kwestie van klikken, niets uitzonderlijks nodig om hem verder te openen. Mocht het toch lukken, deel dan de foto’s.