Kapot, Actua Genève

Dag allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en zal mijzelf hier even voorstellen voordat ik mijn vraag lanceer.
Mijn naam is Derk. Ik ben (nog) geen verzamelaar van horloges, heb er al wel een paar.

Mijn vraag gaat over een Actua Genève chronographe. Deze is momenteel kapot en de klokkenmaker heeft een offerte gemaakt voor over de 400 euro om hem te repareren. Kroontje los van de stem, chronograaf reset niet, slijtage en nieuwe veer dan nodig.

Volgens mij is het geen slechte prijs maar voor mij op dit moment gewoon te hoog. Zelf denkt de klokkenmaker dat het horloge de reparatie niet waard is.

Heeft iemand van jullie misschien een adres, een tip een, tsja, ik weet het niet zo goed. Ik zou het horloge graag laten repareren. Hoeft ook echt niet gratis.

Ik heb het horloge via chrono24 gekocht, anderhalf jaar geleden. Veel gedragen en klokje hield de tijd echt goed. Hoefde bijna niets bij te zetten, slecht eenmaal per zoveel weken.

2 likes

Heb je een foto van de achterkant? Is t een volgouden kastje? Of verguld? Lijkt alsof de lugs verkleurd zijn…

Je kan hier nog wat rondshoppen

Let wel, een diagnose kost een horlogemaker ook tijd. Die kostenoverzicht zal ook ergens op gebaseerd zijn. Weet niet of je er veel mee opschiet te gaan rondshoppen.

Dat Ruud, het is geen volgouden kastje. De achterkant is roestvrij staal. De vervulling van de kast en de knopjes (lugs?) Is flink verweerd. Patina. De wijzerplaat is rosé goud en deze is nog erg mooi.

Ik denk ook dat de prijs van mijn klokkenmaker niet eens onredelijk is. (Diagnose, onderdelen en tijd).

Ik geloof dat er een landeron 47 of 48 in zit.
Volgens hem goedkope uurwerken. Verder zit er geen stof en water bescherming op. Het risico dat er na reparatie weer iets mee gebeurd is volgens hem vrij groot. Dat maakt ook niet happig om het te laten doen.

Aan de andere kant, ben best gek met het ding.

Denk eigenlijk dat hij economisch total-loss is, maar als je hem graag draagt zou ik hem op laten knappen. Bij mijn weten doen dit soort horloges rond de €500 in werkende staat, dus je zou het geld ook kwijt zijn voor een andere.