Show your Kemmner

Goedenavond waarde horlogefanaten,

In de wandelgangen is mij ter ore gekomen dat Kemmner ermee gestopt is? Is het merk failliet gegaan? Wie weet het verhaal hierachter?

Dennis

1 like

Even zoeken, lijkt met pensioen

2 likes

Niet goed opgelet Jurtz :wink:

Is met pensioen. Zijn private label is overgenomen, maar merk Kemmner is ter ziele.

2 likes

Ik ben meer geïnteresseerd geraakt na mijn eerste Kemmner recentelijk te hebben aangeschaft.

Ik zag hem voorbijkomen :grin:

Ook zo goed afgeregeld? Die van mij loopt echt met minimale afwijking. Begrijp dat Kemmner daar ook echt werk van maakte :ok_hand:t4:

1 like

Ik heb hem nog maar net dus ik kan er nog geen uitspraken over doen. Hij loopt in ieder geval als een zonnetje! :smile: Unitas hè. :+1:

Hier een Myota 9015 als motor :ok_hand:t4:

1 like

Zonde.

3 likes

Ik weet het verhaal erachter.

Kemmner = History.

Nog niet zo lang geleden contact gehad met Roland Kemmner via mail. Hij is helaas met pensioen en heeft geen voorraad meer.

Weetje: Kemmner had een eigen ontwerp (Flieger) kasten en verkocht deze aan de grote Duitse & Zwitserse merken. Geen namen genoemd helaas, maar stel je voor dat jou SInn, Stowa of zelfs IWC flieger een case heeft ontworpen en geleverd (hij had een eigen machinepark voor deze kast) door Kemmner?

Bij deze een ode dan aan Kemmner, wat heeft de beste man aan pareltjes gemaakt, al hadden diverse modellen ook een aardig hommage gehalte…

De vormgeving en kwaliteit stonden echter op een hoog niveau (oh en mijn Kemmner is NFR, reeds gereserveerd bij eventuele verkoop door @TimeLapse :


17 likes

Echt jammer. Een van de eerste horloges die ik via HF heb gekocht was een Kemmner als die van Roel. Had ik nooit weg moeten doen.

Kemmner is (was) vakmanschap.

5 likes

Dat… :point_up:
Ik heb deze even mogen ‘lenen’ en was erg onder de indruk van de prijs tov kwaliteit .
Prachtige horloges voor een mini prijsje :ok_hand:

2 likes

Zo zie ik het ook. De magie van horloges kan voor mij 2 kanten op gaan:

Het merk: met de historie, de modellen en uiteraard de techniek. Hier zit wel veel marketing “lucht” in
De kwaliteit: de afwerking, het basis uurwerk en alle details van kast, wijzerplaat, wijzers, en visuele afwerking van uurwerk aan de achterzijde.

Kemmner zie ik als een merk van een echte, traditionele horlogemeester met passie voor zijn vak en obsessie voor afwerking en kwaliteit. En dat hoeft dus geen duizenden euro’s te kosten :sunglasses:

5 likes

Vorig jaar voor het laatst gesproken met Roland. Leuke vent. Hij leverde ook de kasten en diverse onderdelen aan Eddy van Timefactors.
Hij heeft me destijds nog een limited Edition bezelinsert opgestuurd voor een Precista (al lang verkocht).

1 like

Hier even een wilde idee:

Wat nu als we met Kemmner bezitters & liefhebbers afspreken met Herr Roland Kemmner voor een meeting dat hij alles verteld over het ontstaan en de geschiedenis van zijn merk? Lekkere bratwurst erbij en beetje herinneringen en feitjes ophalen? Wellicht heeft de beste man nog een kelder vol spullen e.d.?

Wie zou eventueel meegaan naar die Heimat voor een leuke avond? Desnoods alleen om de oude man een mooie avond te bieden?

9 likes

Leuk idee Roel, babbelen met een ervaren horloge ondernemer, lijkt me gaaf en leerzaam. Count me in!:+1:

2 likes

Pforzheim is ook in de buurt. Is te combineren met Bad Wildbad. Lijkt me wel wat.

3 likes

Ok ik ga het regelen als we 10 liefhebbers hebben met interesse :facepunch:

3 likes

Als we maar niet combineren met Sinn, dan vind ik verder alles best .:ok_hand:

5 likes

Bij deze, daar rijden we in een grote boog omheen gezien je laatste ervaring :joy:

2 likes

Dank u. :pray::grin:

2 likes