Goedemorgen HF,
Ik lees&like al een tijdje met plezier mee, tijd om ook even kennis te maken. Havana_Bob hier, midden 30, uit het midden van het (Neder)land.
Ik heb eigenlijk altijd horloges gedragen, maar droeg jaren achter elkaar hetzelfde horloge: eerst een Lorus, toen een Seiko, en daarna een Casio.
Op een gegeven moment kreeg ik van mijn vriendin (nu vrouw) dit houten horloge van Kerbholz.
Ik heb deze zeker 5 jaar bijna dagelijks gedragen, (toevallig) voor alle mijlpalen in deze periode: huwelijk, promoveren, en geboorte van 2 kinderen - mooie herinneringen. Alleen het houten bandje is kwetsbaar, en nadat ik het horloge twee keer bijna was kwijtgeraakt door een gebroken schakel, mag deze voortaan thuisblijven.
In de zoektocht naar een vervanger kwam ik anderhalf jaar geleden uit bij de Timex North Field Post Solar: tijdloos ontwerp, lekker formaat met 36mm, en solar - ideaal.
Op zoek naar reviews van deze Timex ging ik ‘down the rabbit hole’ en raakte ik gefascineerd door horloges, de ontwerpen, merken, en geschiedenis, en de techniek. Ik wilde ook eens een automaat proberen, en na lang inlezen, wikken, wegen werd dat deze Seiko SRPE57:
Hij heeft een lekkere aanwezigheid op de pols, en als het licht juist valt lichten de wijzers en uurmarkeringen prachtig op. Na een tijdje wilde ik ook wat stevigers proberen, waarvoor ik - na weer lang onderzoek doen - uitkwam bij de solar duikers van Seiko. In het blauwe gedeelte kwam toevallig net de SNE573 van @Not.a.Watchsnob voorbij, en na prettig contact en snelle verzending uit België draag ik deze alweer een halfjaar met veel plezier.
Om ook eens een heel andere stijl te proberen heb ik nog tweedehands de Kuoe Old Smith gekocht:
Ik ben nog niet overtuigd; de stijl is mooi, maar het horloge lijkt wel heel klein en licht op mijn pols, zelfs vergeleken met de 36mm Timex, en ik merk dat ik zelden behoefte heb aan zo’n klein en ‘dressy’ horloge.
Eigenlijk ben ik gewoon heel tevreden met het afwisselen van de Timex en Seikos, en af en toe een van mijn oudere horloges.
Desondanks heb ik ook een lijstje van horloges die me mooi/interessant lijken om in ieder geval eens te passen. Hierop staan al ruim een jaar de Laco Valencia, Sinn 556 en Nivada Grenchen Super Antarctic. De Laco zou een mooie afwisseling zijn naast wat ik al draag, maar de kast en de full lume wijzerplaat wil ik graag in het echt zien om te weten of het echt wat voor me is. De Sinn en Nivada vind ik gaaf, maar zitten gevoelsmatig qua stijl en ‘use case’ erg dicht bij mijn 2 seikos.
Voor nu draag ik wat ik heb met plezier, en kijk graag mee met de mooie horloges en leuke discussies op het forum.