Hi allen, onlangs dit horloge geërfd van mijn opa. Ik vind er op het internet niet meteen veel van terug, en al zeker niet dit specifieke model. Misschien kan iemand me hier iets meer over vertellen?
PS: kent iemand een goede horlogemaker centrum Amsterdam om dit soort horloges te herstellen? In de categorie ‘Horlogemakers’ zie ik een aantal topics met maps staan, maar weinig Amsterdam en vrij outdated.
Anker is een Duits merk. Zie ook marktplaats en ebay. Daar staan er een paar op.
Er zijn veel betrouwbare servicepunten in Nederland. Dus ook bij jou in de buurt.
Zijn ook hier op HF bekend en zelfs in kaart gebracht .
Als dit horloge emotionele waarde heeft voor jou, dan zou ik zeker dit horloge een service beurtje laten geven en koesteren
Dit zijn over het algemeen vrij waardeloze horloges helaas. Als je er echt een sentimentele waarde aan hecht dan zou je hem kunnen servicen maar de waarde zal een paar tientjes zijn
Als ik mij niet vergis is Anker een submerk van GÜB en idd niet veel waard. De andere Anker komt uit Pforzheim als zelfstandig merk en idd ook in de regel niet veel waard. Zie ook Mikrolisk