Ook 10 ATM.
Deze absoluut. Heeft alles en door eenvoud ken elke band
FTFY ![]()
In alle ernst ik ben best wel fan van de meer gedurfde AS ontwerpen zeker tegenover de vaak nogal conservatieve ontwerpen die je bij de grotere merken typisch aantreft. De afwerking is ook echt van een hoog niveau. Maar uitgesproken wilt natuurlijk ook zeggen dat ze niet voor iedereen zijn.
Ja, heb er ook wel al leuke van gezien. Maar die twee hierboven vallen daar voor mij niet onder. ![]()
Ben toch benieuwd wat de laatste Latijnse zin nu exact betekend. Puur uit nieuwsgierigheid ![]()
Scherp, heel scherp
![]()
Mijn keuze valt op de donkerblauwe Union met de maanfase erop. Wat mij betreft de mooiste dial.
Ga je voor speelsheid (de Shorokhoffs en de bovenste Union), of voor het toch meer serieuze werk?
Als het je eerste chrono is, dan zou ik wat serieuzers kiezen. Zo’n speels horloge gaat toch best gauw vervelen en draag je nadat de wittebroodweken voorbij zijn vrijwel uitsluitend als gebbetje, voor erbij zeg maar.
De onderste zou dan als sportief horloge mijn 1e keuze zijn, die een-na-laatste is meer dressy dan sportief en met de maanfase, dag-datum nog veel drukker dan de onderste.
Geen idee wat het budget is. Maar vind eigenlijk alleen die laatste, in de OP, een beetje om aan te gluren, voor een racingstyle chrono.
Ik persoonlijk zeg dan, Alle 4 Niet.
Te druk , fout, en een datum in een subdial gaat er bij mij ook niet in.
Van de 5 foto’s in de originele post zou ik optie 4 kiezen, de enerlaatste foto dus. Prachtig design, en bij alles te dragen.
Oeh, deze Belisar Chronograph Speedster Limited Edition vind ik persoonlijk wel erg lekker. Ik zou 'm alleen op de stalen band willen. Jammer alleen van die 44mm, was 'ie 39 of max 40mm dan ik had 'm gekocht.
Van alles wat je toont vind ik de laatste mooi, en de rest heel erg niet. Ik zou dus de laatste nemen, als het moet, waarbij ik eigenlijk liever een TAG Heuer Glassbox pak, als ik een blauwe chronograaf zoek.
Die zijn nog 100m waterdicht ook, zeg.
Ik dacht dat die 40mm waren? 43 is kolderiek, 40 is accpetabel.
Nope. Helaas!
Da’s nou de tweede keer dat je die laat zien. Ik begin 'm (in goed Duits) geil te vinden! Ben nog steeds zoekende naar een blauwe chrono voor m’n collectie.
Afhankelijk van je budget kunnen we het erger maken…
Dit vind ik nu ook een snoepje. En dit is jaren 70 ontwerp waar ik wel wat mee kan. ![]()
Er is een blauwe 40mm Belisar. Nu ben ik geen fan van Union, maar deze is best te pruimen, ook al is hij een milimeter dikker dan de Glassbox, bijvoorbeeld, en is de kast meer slab-sided omdat het glas platter is.
En bedankt voor het bezorgen van een ooggasme, nu zie ik het allemaal niet meer. ![]()
Simpel.
Maar goed.
Net zo simpel is dat het niet genoeg is en je hebt er nog eentje meer nodig… lijkt mij duidelijk.
Dus als extraatje
Perfect geregeld…
Phoe, jullie maken het er niet makkelijker op. ![]()
100 mensen 100 meningen zeg maar! ![]()
Maar bedankt voor jullie meningen en adviezen.
Ik ga het zowieso even laten bezinken, geen impuls aankopen doen.