King Seiko Only - Laat je King Seiko zien

Deze lumen is wel wat dik aangezet :smiley: :wink::+1:

1 like

Ik vermoed omdat de kastvorm anders is, tussen de lugs. Ik vind het wel fraai, doet me hier aan denken:

8 likes

Thanks! De moderne staat in het blauwe deel…

1 like

Ik vind de oude endlinks die qua vorm doorlopen in de kast een stuk mooier. Zonder dat is het net een generieke band - hoe mooi en fijn hij ook draagt. Als ze het eerst wel met “doorlopende” endlinks deden, waarom dan bij die modellen niet?

Eens, dat zal vast de link ( :wink: ) zijn. Dat werkt m.i. op zich prima met een band anders dan staal, maar zéker als ik weet hoe het eerst was, kan ik dit niet waarderen…

Mjah, ik kan me daar nog niet zo over opwinden. Je mist wel een deel van die mooie vlijmscherpe wijzers…

Ik was oprecht een beetje bang dat die oudere 39mm niet meer verkrijgbaar zouden zijn :grimacing:

Archief plaatje voor de sfeer :green_heart:

11 likes

Ah , sorry, had die wijziging totaal niet gezien, dacht dat je het over de schakels had :woozy_face:… Inderdaad geen verbetering.

2 likes

Ben ik dan de enige die het lekker vind, en misschien period correct?

3 likes

Periode correct is zon grote gap niet. Maar helemaal aansluitend kon t wrs ook niet helemaal

Voor mij de reden waarom ik veel gs’en niet zo mooi vind.

3 likes

Nee, zeker als je er een leren bandje op zet vind ik de rechte afwerking van de kast tussen de lugs mooier.

1969 King Seiko

21 likes

Wat een snoepie!!! Heel gaaf.

Hoe groot is de kast? Lijkt vrij fors.

Ik zie in de jaren 60 en 70 redelijk wat bracelets met rechte end-link voorbij komen, en op een gegeven moment natuurlijk bonklips, fixoflexen, en ga zo maar door. Ergens vind ik zo’n ham-fisted non-design wel charmant, dat past in mijn hoofd goed bij het tijdperk. Dat er bracelets bestonden die wel aansloten of geïntegreerd waren geloof ik best, maar dat neemt niet weg dat ik m’n associaties heb.

Het horloge van m’n grootvader, uit 1965, zat bijvoorbeeld op een afgrijselijk doublé bandje met rechte end-links, in een soort faux BoR configuratie. Natuurlijk heb ik die opgerekte en verkleurde rammelbak weg geflikkerd, maar opa liep er lang mee rond.

12 likes

Bonklips zijn uit de 20s.

Rechte bandaanzetten op bracelets zijn imho armoedig. Merendeel van de rechte endlink op banden vanaf de jaren 60 omdat t generieke banden zijn ipv merk/modelspecifieke.

2 likes

Nee hoor is niet zo fors: 38.5 x 44 mm

14 likes

Ik had het er niet over wanneer ze uitgevonden zijn, ik had het er over dat bepaalde dingen in het straatbeeld opdoken of bon ton waren.

De jaren 60 en 70 waren voor veel mensen ook geen vetpot. Sterker nog, Seiko is in mijn hoofd ook een merk wat expliciet horloges maakt voor gewoon volk met een gewone beurs. In mijn optiek past dat dus mooi bij mijn beleving van het merk.

Armoedig… Tja. Ik denk dat in die tijd een horloge ook gewoon een functie had, en niet zozeer een status-symbool voor voetballers, influencers, hiphoppertjes en zichzelf bekend vindende lieden. Uweetwel, toen een GTM geen gepolijste links of een jubilee had.

Ik verlang wel eens terug naar de tijd dat je gewoon een horloge droeg om te weten hoe laat het was.

4 likes

26 likes

Volgens mij is Seiko nu op hun Instagram story aan het teasen dat deze op 6 juni terugkomt.

12 likes

Het is een vaag filmpje bij Seiko…maar zou verrassend zijn als ze iets uitbrengen wat er op lijkt…

1 like

Ik vind bijna alle heruitgaves minder dan de originelen. Met alleen het opblazen van de kastmaten ben je er niet. Ik hoop dat ze dichtbij het origineel gaan blijven.

Het nieuwe model is de KS1969 geworden. 6L35 uurwerk en.verkrijgbaar voor 3200 euro.

11 likes

Leuk, alleen echt totaal niet mijn ding wbt case shape.