King Seiko Only - Laat je King Seiko zien

4 likes

7 likes

In elk geval één, die kon ik echt niet aan me voorbij laten gaan.

Een 4502-7001, handwinder met 36.000 vph en linen dial…
Hij zal in de loop van de week aankomen…ben zeer benieuwd.

7 likes

Mooi hoor :ok_hand: Zou graag eens zo’n model scoren en optisch oplappen. Beste uitdaging met die vorm.

Vandaag draag ik m’n SPB373 - maar zoals de foto getuigt was dat gisteren ook al zo :grimacing:

6 likes

Daar heb ik ook lang over geaarzeld. In april de stap gewaagd met een 44 handwinder.

Handmatig oppoetsen met een beetje Pol pasta gaat prima en herstelt de glans zonder de scherpe overgangen geweld aan te doen, en met Polywatch verdwijnen de krassen op het glas als sneeuw voor de zon. Ik heb er een aantal op Vinted gekocht en ook op Catawiki. Goed zoeken, kijken, lezen en doorvragen, dan kun je best iets leuks vinden tegen een schappelijke prijs.

Tja, zo’n mooie jongen draag je toch lekker als je daar zin in hebt. Toffe kleur!

4 likes

Helaas een probleempje met mijn King Seiko 45-7001, de uurwijzer loopt niet correct mee wanneer ik de minutenwijzer vooruit laat lopen. Oftewel; als de minutenwijzer op de twaalf staat, dan staat de uurwijzer niet op hele uren. Heeft iemand misschien advies waar ik dit bij een (HF) horlogemaker (met ervaring met KS) goed zou kunnen laten bekijken? Daarnaast wil ik ook graag laten kijken of er iets mogelijk is om de wijzerplaat wat ‘schoner’ te maken. Hoor graag als iemand tips heeft, dank alvast!

2 likes

3 likes

En daar is 't ie dan!

7 likes

4 likes

6 likes