Kleen edelmetalen

Hallo ik ben voornemens een Breitling te kopen bij Kleen edelmetalen in Katwijk
Heb hier helemaal geen ervaring in.
Mijn vraag iemand ervaring met deze zaak
Mijn oog is gevallen op de Breitling Chrono Evolution met stalen pilotband uit 2006 dit met documentatie voor de prijs van 3000 euro
Dit is een vraagprijs hoeveel kan ik van deze prijs afhalen wat is redelijk
Raymond

Ik heb geen ervaring met de aanbieder, maar ik zie regelmatig zijn aanbod langskomen. De prijzen vind ik vaak nogal aan de hoge kant.

De Breitling is volgens mij met 2500 euro prima betaald, en dan is het beslist nog geen koopje.

Ik ben er in mijn vakantie eens langs geweest tijdens een dagje Katwijk, aardige verkoper, vraagprijzen zijn inderdaad aan de hoge kant, maar wat ik heb gezien in zijn winkel is wel alles compleet met b+p.
Wellicht is er onderhandelingsruimte, succes!

Waar moet ik dan aan denken op een bedrag van 3000
Wat is normaal hoe laag kan ik gaan

Hou het reeel, ik zou beginnen met 20-25% onder zijn vraagprijs, kijken hoever je komt.

Zag ook een paar mooie Breitlings staan bij Kleen in Katwijk ( bij mij om de hoek ) maar inderdaad voor een oude chronomat 2300 euro vragen dat zijn gewoon woeker prijzen. En na het kijken van het filmpje op youtube met die enigszins zwaarwichtige heer van Kleen zie je ook waar de winst in verdwijnt :slight_smile:

2 likes

Breitling Chronomat stond een hele tijd te koop op MP voor 2100, gekocht door Kleen en mag nu weg voor 2800 op MP…die denkt echt de boel voor de gek te kunnen houden…

Niet om kleen goed te praten maar om iets duidelijk te maken.

Inkoop: 2100€
Kosten verkoop klaar maken: 150 tot 300€ (afhankelijk van toestand)
Verkoop met iets korting 2600€

En daar moet je nog btw marge van de winst van afdragen dus eigenlijk doet meneer kleen het nog niet zo gek. Of om beter te zeggen hij doet het vrij scherp zelfs.

Hij moet nog garantie geven ook helemaal vergeten nog

1 like

Nou kom ik geregeld in Katwijk en even voor de zomer binnen geweest met een vriend van me,ik was er al eens eerder geweest maar had het al snel gezien.
Vriend van me deed ze Sub af en vroeg wat die kon krijgen voor ze 16613 uit 2005 in smetteloze staat en voorzien van D/P.
3000.00 hele euro,s!
Staal goud was ook minder in trek werd ons verteld en ze moeten een beurt krijgen.
Op ze site stond op dat moment de zelfde uit 2000 met de geheel stalen sluiting voor 5600.00 zonder papieren.
Wat hebben we gelachen!

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Helemaal met je eens, maar wat doet een Schollekop regelmatig op Katwijk…?

Vis halen,dat is hier bijna over,kan bijna niks meer geregeld worden.

Aha, da’s ook wat dan!

Vwb die Kleen, die is iedere feeling met de realiteit kwijt. Bijzonder dat hij nog af en toe iets weet te slijten.

Hij verkoopt toch redelijk met zijn woekerprijzen en van mijn mag die maar je moet de mensen niet besodemieteren met de aftersale,s.
Als je als handelaar met zulke winstmarge,s werkt hoor je ook een stukje goede service te verlenen.

Maar je moet eens zo nu en dan als je ergens bent zo,n pandjeshuis naar binnenlopen met je dure klok. Dan ga je lachen joh!
Mooiste keer was een grote hier,die wou even het uurwerk zien van binnen en kwam met zo,n driepunts kastsleutel aan van 7,50 euro.

1 like

Sjeetje… Dat zijn geen leuke toestanden.
Maar een horloge terug willen geven gaat natuurlijk ook niet. Volgens zijn mail is dat uw verzoek?

Helaas zijn er maar weinig eerlijke handelaars op deze wereld :confounded: Gelukkig hebben we vandaag de dag internet, dan kunnen de handelaars die het wel heel bont maken aan de digitale schandpaal genageld worden.

Het is te doen hoor!

Garantie op tweede hands producten.

Over het algemeen wordt er geen garantie afgegeven op het moment dat u een product tweede hands koopt. Volgens het Burgerlijk Wetboek moet een verkocht product wel deugdelijk zijn en geen verborgen gebreken vertonen. Daarom heeft u in deze gevallen zes maanden de tijd om in dergelijke gevallen bij de verkoper uw aankoopbedrag terug te eisen. U, als koper, zal wel moeten bewijzen dat er aan het product een gebrek kleeft en dat het product het gebrek al vertoonde op het moment dat u het product kocht of dat u bij aankoop van het product redelijkerwijs niet kon weten dat het product dit gebrek binnen 6 maanden ging vertonen.

Lastig verhaal.

R. Broek heeft er natuurlijk niets mee te maken en ik snap daarom ook niet zo goed waarom je hem hebt benaderd. Je hebt enkel met Kleen te maken.

Kleen heeft het over meerder horlogemakers. Betekent dit dat je naast een officiele Breitling dealer ook nog bij andere horlogemakers er mee bent geweest?

In dat geval kan ik er enigszins inkomen want als er een of andere horlogemaker aan gesleuteld heeft, kan er daar natuurlijk best iets mis zijn gegaan. Dat is niet te controleren voor Kleen.

Als enkel een Breitling dealer er naar gekeken heeft, dan begrijp ik de reactie van Kleen niet.

Dat het overigens erg slechte service is en dat je daar niets moet kopen, mag duidelijk zijn.

Nu ben ik geen grammatica-held… Maar jezus… Gebruik eens een punt man :slight_smile: :slight_smile:
Anyway… Ik vind het toch wel een interessant verhaal… Maar er zijn wat onduidelijkheden.

[quote]Intussen kocht ondergetekende bij hem een Breitling for Bentley a 14000 euro waren wat kleine dingen aan ging er mee terug (6 maanden garantie op papier) de man gaf me 250 euro en laat het maar maken was zijn reactie.
[/quote]

  • je koopt een Breitling van 14k (!) , was deze bij aankoop in orde ?
  • Er waren wat kleine dingen , wat voor dingen ?
  • Je krijgt 250,- euro in je handen gedrukt om je horloge elders te laten maken? Stond je op de markt of speelde dit in een winkel/juwelier af?
  • Heb je schriftelijk bewijs dat je 250,- euro hebt ontvangen ?
  • Viel het uurwerk ook al stil toen je de 250,- kreeg om hem te laten repareren ?
  • Heb je wat gedaan met die 250,- ?!
  • Geen reactie op de mail , dus je bent langs gegaan ? En een horloge wat stil valt is geen garantie ? Wat houdt de garantie dan in ?
  • Waar hebben we het nu over? Liep het horloge bij aankoop al niet ? Of waren er andere problemen ?

Het gehele verhaal komt op mij nogal warrig over. Je enige post(s) op dit forum gaan ook enkel over de negatieve ervaring bij Kleen. Prima verder. Maar maak er dan een duidelijk verhaal van. Op dit moment heb ik zoveel vraagtekens bij het verhaal dat ik zoiets heb van: ‘het zal wel’.