Klein(er) dragende horloges

Seiko Sumo, op nog geen 16.5 cm pols :blush:

1 like

Je weet dat dit echt allejezusveeltegroot is he?

4 likes

Toch valt t mee door zijn hoogte en korte lugs. Ben ook geen klein ventje.

Kan alvast voor de Planet Ocean en Speedmaster bevestigen.

Gek genoeg vind ik de Panerai Radiomir 45mm best goed meevallen. In de breedte blijft het wel aanwezig maar door het feit dat die wire lugs geen extra lengte toevoegen, vind ik het best meevallen.

1 like

Ik dacht een 40mm duiker gescoord te hebben. Bleek het dus 42mm te zijn :laughing: Deze draagt echt klein.
Polsmaat? Geen idee, ik geloof iets van ruim 17,5 cm.

3 likes

De 42mm Seiko mini turtle op 17,5 cm pols

2 likes

Oris meistertaucher o.a. .

1 like

Lug to lug is voor mij ook meer bepalend dan de diameter. Ik kijk altijd wel naar de dikte van een klok. Ook 17,5 cm pols :wink:

1 like

Heb zelf een 17 cm pols ,maar een Aquis van 43,5 mm ging prima .


Wat voor mij meer bepalend is is de lug tot lug maat.
De 1521 valt ook kleiner.

Het is gewoon een kwestie van passen.

2 likes

De SKX vind ik ook altijd kleiner vallen dan zijn diameter:

2 likes

:rofl::rofl:

Ook of je pols plat of juist rond is speelt een (grote!) rol, maar met name vwb de L2L. Omtrek zegt niet alles.

2 likes

Speedmaster zoals eerder gezegd, breitling avenger II GMT (43mm) draagt ook kleiner:

En wat @Triplock zegt is ook waar, platheid van je pols speelt hierin ook een rol.

4 likes

Inderdaad de lug tot lug afstand is bepalend, maar dan nog niet je gewoon passen. Ik namelijk een Jazzmaster van 42mm met een lug tot lug van ca 52mm en die verraste me de 1e keer hoe prettig en behouden deze toch draagt. Dus ook al is kloppen alle maten (of juist niet…) Altijd even op de pols slingeren :sweat_smile:

1 like

Omega Ploprof

3 likes

De Panerai Radiomirs van 42mm !
Ik heb een pols van 16,5-17cm en daar kom ik mee weg. Ikzelf heb een pam00620, er is ook nog de 512 en andere…

1 like

Klopt volledig ! Die mooie Nomosjes bvb, die hebben ontzettend lange lugs.

1 like

Niet altijd mogelijk, ik heb in België bvb nog geen Nomos tegengekomen in een winkel :man_shrugging:t2:

Zo te zien is er inderdaad geen dealer in België. Opvallend.

Ja eens, dan is het een gok hé :wink:

Ik gok niet graag met horloges, te dikwijls de verkeerde gok gemaakt :cold_sweat::grin: