Kleine geschiedenis: Enicar

Opnieuw een geweldig achtergrondverhaal. Ik wordt steeds gelukkiger met mijn kaliber 1141. Dank je weer voor deze onderzoeksjournalistiek.

1 like

Enicar is echt een liefhebbersmerk, van echte klassieke designs tot funky 70’s dials en geweldige duikers en chrono’s. Ik heb zelf een Sherpa D600 automaat en die draag ik erg graag.

1 like

In een topic over rommelmarkten had ik 'm pas al eerder gepost, maar hier mag ie er ook nog wel een keer bij denk ik.
Een kleintje, 29 mm kast met 14mm bandje.
[URL=http://s1265.photobucket.com/user/Lex_van_Galen/media/horloges/IMG_5750_zpssuu7q4bf.jpg.html][/URL]

En verder: Wat een geweldig stuk geschiedenis en documentatie. Daar wordt ik echt blij van om te zien en te lezen! Ga er alsjeblieft mee door! :thumbsup:

3 likes

Wat gaaf om te lezen. Bedankt!

1 like

Ik kocht afgelopen week een horloge van het merk Donada dat gemaakt is door Walter Racine. Inderdaad familie van…

Wel van mindere kwaliteit met zijn penanker uurwerkje.

4 likes

Interessante info weer, bedankt voor het posten!

1 like

Bedankt voor het delen! Sinds ik op dit forum vertoef, begin ik steeds meer een zwak voor dit merk te ontwikkelen.

1 like

Als ik dit toch allemaal lees ben ik toch echt weer heel erg blij met mijn Ocean Pearl. Als bonus staat hij ook nog eens genoemd bij de mijlpalen :smile:

Ik kan het alleen maar onderschrijven hoe ontzettend degelijk dit klokje voelt. Ik ben destijds gaan kijken bij een forumlid uit interesse maar het gevoel wat je krijgt als je de kast oppakt is toch echt heel anders dan bij ancre, doxa, ruhla en zelfs tissot. Ik was gelijk verkocht.

2 likes

Twee mooie advertenties 1958

3 likes

Kijk, zo leer je écht nog eens wat bij. Super interessant om te lezen.

Bedankt!

1 like

Enicar ?

volgens mij heb ik er daar ook nog een paar van :wink:

9 likes

Jij en Fred kunnen toch elke keer mijn mond weer doen kwijlen…

1 like

ach… we doen ons best :wink:

1 like

Maar wie zegt dat die ‘penankertjes’ geen mooie horloges zijn? Mooie wijzerplaat heeft die Donada. En leuk om weer eens te weten wat de ‘spin off’ merken zijn van in dit geval Enicar.

2 likes

kewl! :slight_smile:

ah gaaf he, dank!! :slight_smile:

impressive!! :slight_smile:

Naar aanleiding van het mooie verhaal van @malus65 over zijn queeste naar een Enicar dacht ik eens even digitaal terugbladeren om te checken wat op forum te vinden is.
Want eerlijk is eerlijk, bijna alleen in het vintage WDWV draadje zie ik af en toe wat langskomen.

Weinig kennen de geschiedenis en nog minder kennen de importantie van het merk: onverdiend dus.

Voor de nieuwsgierigen bijgaand de link na naar het persoonlijke verhaal:

Enjoy!

Edit: OEPS, 5 JAAR GELEDEN!

3 likes

Wat een mooi interessant verhaal. Ben eigenlijk benieuwd wie dit topic heeft geschreven

Mooi verhaal… heb nog een vintage Enicar als regelmatige daily…

Laatst net naast een Sherpa gegrepen…

2 likes