thnks, tis een cobi tussen mega, gps en solar…
Dank voor het delen!
Opnieuw een heel interessant verhaal, deze keer van een befaamd Duits merk. Wat zijn die Bauhaus klokken toch schitterend en tijdloos. Geweldig. Bedankt voor het delen.
Het wordt misschien tijd dat deze stukken van RobertGerard een aparte rubriek krijgen en zo gebundeld worden. Wat mij betreft erg leerzaam en een soort online naslagwerk; RobertGerard bedankt!
Leuk artikel, bedankt. En ik vind jouw Trilastic niet onderdoen voor die Max Bills.
Vind dat onbenoemde gouden horloge ook heel fraai.
Heb momenteel kennelijk last van een lichte vorm van Max Bill/Bauhaus-moeheid .
Maar vind Junghans een sympathiek merk. Heb zelf vorige maand een Meister Handaufzug aangeschaft:
ja geweldig he! thnks
de vroegere trilastics en meisters en max bills hebben iets tijdloos!
mooi mooi mooi de jouwe!!! ja een erg symphatiek merk zelfs, alleen voor mijn budget wel prijzig hoor, kwaliteit wordt zeer zeker
geleverd, dat wel!!
Prachtig verhaal! Ik heb een Mega Solar Ceramic (voorganger van de huidige Force) uit 2000 die al 15 jaar dienst doet. De Max Bills en Meisters zijn prachtige horloges…
showen
Het zal even met een plaatje van Google moeten, want hij is op het moment in reparatie (defecte band):
ah ok zo een mooi ook!!
echte deutsche Grundligkeit
Ja, ik vind 'm na 15 jaar ook nog steeds mooi.
Bedankt voor het artikel!
Ik heb hier in de keuken ook een Junghans hangen. Is er iemand die hier meer over weet : jaar van productie, waarde, …
Deze keukenklok met kookwekker is een ontwerp van Max Bill.
De klok kreeg in 1962 de “iF Industrie Forum” Design Award.
Tot zover mijn kennis,
Lowieke.
Klopt!
Zijn in meerdere uitvoeringen gemaakt. Ook diverse kleuren.
Heb zelf een mechanische en een quartz in blauw en wit. Is overigens genoeg over te vinden, zijn erg gewild. Heb er zelfs een advertentie van ingelijst.
Voor de liefhebbers, er staat een mooi museum in Schramberg over de historie van Junghans ben er zelf al een paar keer geweest, het uurwerk museum in Furtwangen is ook een echte aanrader.