Kleiner

@ Bikerplus: wow, wat een mooi horloge, erg groot, maar erg mooi.
Ben zelf gek van de Citizen ATV53-3022 ATTESA Eco-Drive
Maar deze heeft dezzelfde functies

Mag ik weten welknr. het is?

On topic: Ik denk dat het extreem grote minder wordt, niet weg gaat.

pimobiel Schreef:

@ Bikerplus: wow, wat een mooi horloge, erg groot,
maar erg mooi.
Ben zelf gek van de Citizen ATV53-3022 ATTESA
Eco-Drive
Maar deze heeft dezzelfde functies

Mag ik weten welknr. het is?

On topic: Ik denk dat het extreem grote minder
wordt, niet weg gaat.

Dit is de GW3000M-4AER
ondanks de 52mm draagt hij niet zo groot omdat de lug-ends niet lang zijn ,dus ondanks mijn 17cm pols blijft hij mooi binnen de pols en met zijn 78gr is hij lekker licht.

gr Ron

Ik denk niet dat de mode echt kleiner geworden is, maar men moet toch steeds iets nieuws verzinnen, dus kleiner gaan is dan een mogelijkheid.
Zelf zie ik 2 trends, enerzijds wordt extreem groot (>50mm) minder en anderzijds zie je nog steeds modellen van bijv. 39mm opschalen naar 42mm.

Oscar Wilde:
Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months

36-42, groter dan dat vind ik bij mijzelf niet mooi staan. (17.5 cm pols)
Liefst ook niet te hoog, max 1.2 cm ofzo. Is ook praktischer met kleding.

Grote juweliershuizen zijn er van overtuigd dat een moderne dress watch 42 tot 44 mm moet zijn.

Bij mij wisselt het nogal. Ik heb kleine en grote horloges. In het algemeen niet groter dan 42 mm.
De uitschieter is de DWP met zijn Dimensions: Case - 45mm (bottom) 43mm (top), Height - 16.5mm, Bracelet - 24mm wide, Lug-to-Lug - 51.3mm

Als ik die feestklokken zoals TW Steel, U-boat enzo zie, dat mag het wel een maatje kleiner van mij …

Het is overigens toeval dat ik vandaag een klein klokkie om heb hoor …

Paul.

Dat is ook wel een beul van een klok. Maar een stoer stuk staal is best mooi op zijn tijd.

Ik hou wel van wat kleiner. Vrijwel niets wat boven de 40 mm uitkomt, behalve de Marina Militaire, die is 44 mm. Dat was zo’n goedkoop klokje dat ik het een mooie kans vond om eens een grotere maat te proberen. Mijn maximum blijkt op 44-45 mm te liggen, maar ik zal daar meestal flink onder blijven.

Laatst zag ik een collega, zo’n typische bling-Antilliaan met veel goud, met zijn nieuwe klok. Een soort metalen schild dat aan alle kanten over zijn pols hing, en waar 4 (vier!) klokken in verwerkt zaten. Dat is dus de andere kant van de mode, ik denk niet dat die hier veel te vinden is. :slight_smile:

vanzelfsprekend