Herkenbaar. Het is ook de enige plek waar mijn vrouw en ik ooit onze bagage kwijtraakten (eerder een Zaventem probleem dan een Napoli probleem), de bagage terugkrijgen duurde tot de dag voor ons vertrek terug.
Maar zolang het niet met de kinderen is kan ik het wel relativeren en proberen de charme te zien al is het soms hard zoeken.
Mijn kinderen zijn inmiddels volwassen (qua leeftijd ) maar zij moeten, net als ik trouwens, even wennen aan deze mindset.
Verder is het een schitterend land met geweldig eten en geweldige mensen.
Top apparaat👌 een goede light roast in de handmaler, dan zet de moccamaster een heerlijke bak koffie!
Uitvogelen? Is een basis ESE machine - mooi! Hoop dat de fles er achterop netjes bijzit? Pads erin en gaan
Inderdaad.
Lijkt wel een Senseo machine.
We gaan het meemaken.
Exact wat ik deze ochtend gedaan heb.
De light roast bonen van de branders Sprout en Friedhats zijn hier favoriet. Mocht je hier eens nieuwsgierig naar zijn, ze zijn het proberen waard😉
Die moet ik eens proberen dan. Ik verken momenteel het aanbod van Crossroasts, tot nu toe heel tevreden mee. Ook met espresso.
Welke handmaker gebruik jij? Ik heb nog een Hario van enkele jaren oud, van toen ik nog een bialetti en french press gebruikte. Weet niet of ik meten moet vervangen met iets van op en bij de €70, of even moet doorsparen tot een model met keramische schijven.
Ik gebruik zelf de kingrinder k6. Een prima maler voor ongeveer 100 euro. Ik denk dat het wel een logische stap is om je maler te upgraden, maar om voor een handmaler te gaan in het hoge segment vraag ik me af of je dat genoeg gaat merken met een filter apparaat.
Bij een moccamaster giet je niet zelf op en kan je de snelheid ook niet handmatig bepalen. Dus denk dat je met een maler tussen de 70 a 100 euro goed zit tov van de modellen van rond de 250/300 euro.
Ben je van plan om in de toekomst toch nog met een hario of chemex te gaan brouwen, dan zou ik meteen voor een 1zpresso k-ultra gaan bijvoorbeeld.
Ben niet meteen van plan om me in V60 of chemex of dergelijke te gaan verdiepen. Zoveel tijd heb ik de eerste 10 jaar nog niet
Ik probeer gewoon zo vaak als kan te genieten van een lekkere tas koffie in plaats van een mindere.
Dus bedankt voor je antwoord, daar kan ik wat mee!
Preciezementti
Goeie mok ook!
Bijna collectors edition inmiddels.