Knakkende pushpins?

Dat is interessant! Bedoelen ze daarmee bijvoorbeeld een millimeterje extra lengte gebruiken of hoe moet ik dat zien? Je hebt wel gelijk, dat je niet moet bezuinigen op de zwakste schakel, vind ik. Kwaliteit kost nu eenmaal wat meer en uiteindelijk heb je er maar 2 nodig :wink: Mag ik vragen waar je die Omega pinnen kunt krijgen?
Overigens koop ik voor de Sea Ram maar geen pinnen die bij de klok horen, die knakken mij te luidā€¦

Kloptā€¦1mm meer vanwege de frictie.
Heb ze al meermaals besteld voor 20mm en 22mm lugs.
Bij Cousins, Ofrei (alleen in combinatie met iets anders vanwege verzendkosten), Tourbillon Adam of gewoon AD.
Als je de lugmaat doorgeeft heb ik wel een Omega code voor je.

Lugmaat is 24mm.

Die heb ik nooit besteld maar volgens Ofreiā€¦

24mm bracelet OME-SPRINGBAR-25
24mm strap OME-068ST2212

Met enig geweld en wat groene zeep, krijg ik die dikke pin er echt wel in! :smiley:

Haha, dat klinkt heel fout :wink:
Maar wel een idee, ik ga vanavond thuis even rommelen. Met mijn dikke pin en groene zeepā€¦

Dank je!

Update: ik heb de fatbars in de leren band weten te krijgen. het geknak en geklik is voorbij, maar wel lijken de lugholes een beetje aan de ruime kant aangezien er nog wat speling op zit. Zal eens proberen aan die Omega bandpennen te komen.

Vaak komt dit door speling van de pushpin in de lughole, er zijn wel pushpins met een dikker uiteinde.
Je kunt dit simpel even checken door de pushpin er zonder band in te doen en dan te controleren op speling.

Even dit topic nieuw leven inblazen want ik heb als beginnende verzamelaar ook regelmatig last van knakkende en krakende pushpins. In het begin dacht ik dat dit erbij hoorde, totdat ik een Moonswatch kocht. En dat mag dan een plastic horloge zijn; de pushpins waren echt top! geheel spelingvrij en ik heb ze gebruikt om in mijn HFLE 2020 van DWW te zetten want die originele pins kraakten en nu zit het originele bandje er super goed op. (De DWW krijgt namelijk veel meer draagtijd dan de MoonSwatch).

Frederique Constant levert prima horloges met een comfortabele originele band maar ook hier kraken de pins. En voor mijn Borealis rubber bandje op de Casio Duro zoek ik ook nog een kraakvrij type.

Wie weet een goed adres binnen de EU? @Floris155 ik heb bij jou wel eens wat goede NATO banden gekocht en zie dat je verschillende kwaliteiten pins hebt. Wat is jouw advies? Ben niet uit op een ā€œkoopjeā€.

1 like

De meeste standaard pushpins hebben een tip van 0.8 mm, de Swiss made die ik heb hebben een tip van 0.9 mm dus die zitten dan wat strakker in de kast en dit is ook de beste kwaliteit (zelfde kwaliteit dan de originele van Omega)

1 like

Dat is mooi! Maar het valt me ook op dat bij goedkopere pins de verende delen ook al flink speling hebben in de pin zelf en ook dat kraakt. Ik zal even gaan inventariseren wat ik nodig heb en dan binnenkort wat Swiss made bestellenā€¦

1 like

Prima kwaliteit.
Gebruik niet anders.

3 likes

Zojuist besteld, laat het nog weten hoe het past zodra ze binnen zijn.

1 like

Misschien helpt dit als je op zoek bent naar specifieke pins.

masar Premium veerpennen voor horloges https://amzn.eu/d/dFWxey0

1 like

Ziet er ook goed uit. Duidelijke maatvoering, echt praktische informatie. Ik ga eerst de premium pennen van @Floris155 proberen. Zijn ā‚¬5 per setje.

Wauw, 8 jaar later spring(bar)levend :rofl: onderwerp!
Inmiddels vele veerpennen verder maar die Zwitserse heb ik nog steeds nietā€¦ Waar koop je die?

:point_down:

3 likes

Heb de Zwitserse pennen van @Floris155 binnen en op mijn Casio Duro gezet. Deze zitten er speling- en kraakvrij in! Zijn het geld waard. Voelt ook heel soepel als je de verende tip indrukt, geen (kraak) geluid te horen.

Onderste pen is de nieuwe Zwitserse, bovenste eentje van ca. ā‚¬2 en het verschil is overduidelijk.
Degelijker en een net iets dikkere tip.

De rubber Borealis zit nu echt heel mooi op de Casio!

1 like

Ik heb ze inmiddels ook, echt een stuk beter ja.

2 likes