Knap klokje voor weinig geld (eBay alert)

Hoi Martin,

Dit is toch zo doorzichtig als wat: je koopt hun horloge gewoon voor 28 Euro, punt.

De verzendkosten (max. 5 US Dollar of 3 Euro) zijn minimaal, dus halen ze met dit soort verkoop gewoon hun vraagprijs: 25 Euro. :slight_smile:

Overigens, deze klokjes zijn sowieso te koop voor 35 USDollar, verzending inbegrepen naar de VS, England of Australiƫ. (zie http://www.lunawatch.com/servlet/the-template/policy/Page)

En de ā€œMarktplaats-ā€ of andere Europese verkopers kopen die dingen met tientallen in voor een fractie van die prijs. Laag geprijsd en winst gegarandeerdā€¦:wink:

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Hoi Morse,

Ik snap dat ze zo aan hun prijs komen, maar waarom deze omslachtige manier. Bij bieden kan ik me voorstellen dat iemand denkt een laag bod te doen, en nog steeds te veel betaalt vanwege de verzendkosten. Maar bij een idiote ā€œnu kopenā€ prijs kun je toch alleen maar denken dat het troep is (en dat is het natuurlijk ook :slight_smile: ) Maar goed, ik heb geen opleiding in Marketing danwel Oplichting gedaan.

Groeten,

Martin

Of het ā€œtroepā€ is weet ik niet (dat zeggen sommigen van de spotgoedkope Alphaatjes ook, maar de mijnen lopen ondertussen als een "zonnetje"en dragen en bevallen prima), maar dit is nu eenmaal de ā€œChinese Invasieā€ met maar Ć©Ć©n doel: hun produkten ā€œlancerenā€ op de globale markt tegen spotprijzen.

Je zal trouwens op de Ebay-site van Lunawatches merken dat de meeste zelfs geen enkel bod boven de 1 Euro halen en dat alle 1 Euro aanbiedingen bijna eindeloos blijven komenā€¦(gewoon hun verkoopstrategie).

Waar ik wel aanstoot aan neem is het feit dat sommige ā€œtussenverkopersā€(Ebay of Marktplaats of andere internet-shops) dit soort klokjes proberen te verkopen als ā€œuitzonderlijkeā€ kwaliteitsprodukten met hilarische ā€œwinkelprijzenā€ā€¦ en met de meest ā€œfantastischā€ klinkende merknamenā€¦(Yves Camani, Haas& Cie, Geneva, De Tomaso etcā€¦ etcā€¦ etcā€¦ etcā€¦8-))

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Hoi Morse,

De ā€˜troepā€™ waar ik het over had, was het gereedschapsetje, niet zozeer het horloge. Mijn chinese klokjes (alpha, sea-gull, en ascott) ben ik zeer tevreden over en kostten allen in de orde van 50 euro.
Met betrekking tot de ā€˜klinkende namenā€™ kan ik je alleen maar gelijk geven. Zag afgelopen week op vakantie in het hotel nog horloges uit met overduidelijke chinese uurwerken. Prijzen van 150-250 euroā€¦

Groeten,

Martin

de reden waarom de nu kopen prijs zo laag is en de verzendkosten zo hoog is dat de verkoper met een itemprijs van 1 euro minder af hoeft te dragen aan ebay dan wanneer hij heb object 15 euro maakt en geen verzendkosten

Ik heb ook alleen maar geroepen dat ik het wel een mooi klokje vind, niet dat ik 'm zou willen kopen. 'k Heb 't niet zo op chinezen. Ben maar niet bang, dit soort klokken komen niet in mijn collectie voor.

Maar ik vind het wel lachen wat voor een enorme discussie dit oproept. :slight_smile:

AAAAhhhh, thanks Tom, nu snap ik het. De EBay kostenā€¦ Had ik zelf moeten kunnen bedenken natuurlijk :frowning:

Groeten,

Martin

Dat is waar, dat had je niet gezegd. En bang ben ik niet hoor. En mocht je hem willen kopen, dan kan ik je toch niet stoppen;). Ja, het ligt gevoelig. Maar de advertentie is wel zo opgezet dat iemand die echt geen verstand van horloges heeft er in kan tuinen. En dat geeft terecht de nodige commotie.

Groeten, Tom Vreeken.