Knives and Watches, STRNGR Katana,Aanbieding.

Dat zal het zijn…

(of het heeft te maken met hoe lang je lid bent :wink: )

:rofl:

Ik heb katana gelezen…

1 like

Ze hebben verschillende sites in verschillende landen :wink:
Mcusta vind ik persoonlijk slecht afgewerkt !
Neem dan een Fällkniven of spyderco uit Japan

Dàn zou ik de vaste messen van Fällkniven adviseren. Die worden namelijk bij Hattori geproduceerd !
hattori

1 like

Hattori? Dat is erg fraai natuurlijk. Maar het beste mes van de wereld?

Kijk eens naar Rockstead. Die maken vaste èn vouwmessen. Ook uit Japan.

Nadeel van Fallkniven vind ik de convexe snede.

Lionsteel en Fox uit Italië misschien?

Böker is al genoemd.

Victorinox blijft goed.

Spyderco, Benchmade, Randall, Chris Reeve en Bark River uit de VS.

En dan hebben we al het moois uit Rusland, Oost Europa en China nog niet bekeken. Chinese messen is niet zo mijn ding, maar de kwaliteit van bijv Kizer, Ruike en Reate liegt er niet om.

Dan doen we de custom makers een andere keer.

2 likes

Je vergeet Coldsteel en CRKT !

u13
:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

Beetje bewust hoor.

Van Cold Steel vind ik eigenlijk alleen de Pendleton custom hunter mooi. Verder hebben die een wat vreemde marketing.

CRKT. Tsja. De M16 is wel een klassieker natuurlijk. Maar verder, kweenie.

En er zijn nog veel meer merken te ontdekken. Gelukkig wel.

Coldsteel san mai… ook al gemaakt door Hattori

//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netS//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net!//eu1.dh-cdn.net

Van Zanten messen, in een mooie houder in de keuken. Echt een vak man, per ongeluk eens met hem gesproken en ik ben onder de indruk van de kennis en kwaliteit . Geweldig vakmanschap!

1 like

Ja, hallo. maar daar moet ik eerst even (heel lang) voor sparen.

1 like