Knutsel horlogedoos: update!

Met een Pelicase 1050 en wat geknutsel heb ik een bombproof en waterdichte horlogedoos gerealiseerd. Voor 3 horloges, nu nog iets bijkopen…


18 likes

:+1:

8 likes

Leuk gedaan! :+1:

1 like

Interessant project
Heb je de pelicase via een populaire chinese website gekocht ?
Of via een site in NL.

Rlsales in Nederland

Strak gedaan :+1:
Inclusief verfpatroon mocht de kist door iemand anders geopend worden? :wink:

1 like

Geen idee wat het is?
Edit: een automatisch drukventiel (geen idee wat je daar aan hebt, maar hè, het zit erop)

1 like

Ik heb ook een knutsel Pelicase. Knaloranje en plaats voor zes horloges en een vak voor bandjes.

Ik vind het wel stoer!

1 like

Mooi gedaan hoor. Zelf uitgesneden, of was er al iets voorgeperforeerd?
Jammer dat ze deze Pelicase niet standaard met “horlogevakjes” leveren…

Het is plukschuim, dus min of meer er uit te plukken, ik heb zo’n afbreekmesje gebruikt, prima te doen en erg tevreden ermee. Vind het prima om mijn eigen indeling te maken.

1 like

Als is mij niet vergis regelt deze de druk om te voorkomen dat de case vacuum zuigt na een drukverschil.

Laten we zeggen dat je de kist sluit in Nederland en wilt open op een berg in Zwitserland, dan zou dat anders lastig gaan, met die druk regelaar is het geen probleem. (of andersom,achja)

3 likes

Weer wat geleerd :facepunch:

Fase 2 is ingegaan, grotere kist, zelfde merk, meer flexibiliteit qua maten horloges:


1 like

Mooie upgrade. Zowel de case als de horloges.
Welk type case is dit?

Pelicase 1150

Zo, vandaag de nieuwe Pelicase 1120 ingericht, de 1150 paste teveel horloges in, en van de lege vakjes kreeg ik koop-aanvallen.
Meteen het kussentjes gedoe aangepakt met 2 verschillende maten buis isolatie en dubbelzijdig plakband.


7 likes

Ik verwacht eerlijk gezegd dan je binnenkort weer voor een maatje groter gaat ivm ruimtegebrek :wink:

1 like

Handige en nette oplossing voor de op maat te maken kussentjes :+1:

Of hou het bij je 1150 en creëer dan ook wat ruimte voor extra bandjes en tooltje.

1 like

Vooraan heb ik ruimte overgehouden…

Nee, de omloopsnelheid ligt redelijk hoog tegenwoordig :wink:

1 like