Kon het niet laten

Wat een brute klok! Proficiat!

Eerste live beelden:

(crappy iPhone plaatjes)

Eerste indruk: lekker licht, niet te groot, maar toch duidelijk groter dan een NY0040. Felle lume zelfs overdag. De bezel gaat vrij licht en lijnt goed uit met de chapter ring. Wat een dome! De onderzijde van de kast is mooi afgerond. De bandaanzet staat vrij sterk naar beneden waardoor dit klokje werkelijk smeekt om een soort van zulu-adapters (die ga ik eens een zelf keer maken).

Stoer!
Zou je nog een foto kunnen maken waar de dome goed te zien is?

Plaatje even snel van internet gepikt

En eentje net genomen:

Hartelijk bedankt, dat ziet er goed uit zeg! (tu)
Zijn er eigenlijk titanium banden voor verkrijgbaar?

Die zijn er wel ja, worden mondjesmaat geleverd.

Nog best prijzig trouwens, rond de $130,-

Mag ik vragen waar je deze hebt besteld?
Kon alleen degene met een zwarte wijzerplaat vinden…

Net zoals seamaster heb ik ook sterk zitten twijfelen tussen de Orca en de Zilla.

Dus hierbij nogmaals de groetjes van z’n broertje :slight_smile:

Als je dit klokje wilt, moet je zoeken op “BN0016” , dat is de blauwe (“BN0015” is de zwart-grijze).

Ik kwam deze heel toevallig op Marktplaats tegen, maar vooral in duikshops kom je deze ook wel tegen.

(en die Ecozilla vind ik ook fantastisch!)

Heb de Orca voor een mooi prijsje gevonden (inclusief de Titanium band), helaas is hij uitverkocht. Nu even informeren of hij nog te bestellen is :wink:
Bedankt voor je hulp, en veel plezier gewenst met dit mooie klokje.

Klasse! het is prima om dat soort neigingen af en toe gewoon niet te weerstaan :wink:

Update na een paar dagen.

Wat is het “wit” op de wijzerplaat en wijzers ongelofelijk wit! De Citizens die ik tot nog toe heb gehad (diverse NY0040, zowel zwart, blauw als lumibrite, en ook NY0054) hadden allen wijzers en indices die enigszins “off-white” waren, of groenig. Bij deze klok niet! Echt spierwit en heel mooi blauw (!) oplichtend in het donker.

De kroon: deze zit op 3 uur. Vind ik nog steeds geen optimale plek. Op 4 uur of (nog beter) 8 of 9 uur vind ik veel handiger. Zou het voor een vakkundige horlogemaker lukken om dit horloge om te bouwen naar een “lefty”? Dus, chapterrring en wijzerplaat 180 graden gedraaid monteren. Zal met de datumring wellicht een probleem zijn, want je zult net zien dat 180 graden gedraaid het datumvenster niet meer met de datumschijf uitlijnt. Hmmm als ik het zat wordt misschien gewoon rechts dragen.

Verder, het kastontwerp is in het echt schitterend. De afgeronde bodem, de vloeiende lugs, de bezel met de nokken en het kleurenspel in de wijzerplaat afhankelijk van de kijkhoek. In kombinatie met de dome ruit.

Blijvertje

Lester Burnham Schreef:

Net zoals seamaster heb ik ook sterk zitten
twijfelen tussen de Orca en de Zilla.

Dus hierbij nogmaals de groetjes van z’n broertje
:slight_smile:

Heel mooi broertje, ben een beetje jaloers op de linkse kroon.