Konstantin Chaykin

Heb je die nog niet gehad vandaag?

1 like

Bij het R woord, ben ik altijd wel toe aan een tweede bakkie…, of een derde.

2 likes

Let it gooooo… :rofl:

1 like

Het R woord, van Rustgevend…

1 like

Helemaal eens. En het hoeft niet altijd zo serieus te zijn. Zeer mooi gemaakte horloges.

1 like

Ik denk laat ik nou eens niet degene zijn die dit zegt. Maar inderdaad

3 likes

Wist je trouwens dat deze horloges in 2017 rond de €6.5k kosten en nu voor bijna het dubbele bedrag worden verkocht?

Maar zelfs dan nog… Ik zou zo’n horloge niet dragen en het geld er niet aan uitgeven. Jij wel Tom?

1 like

Nou, ik zou er wel eens een willen proberen. Voor ‘erbij’ vind ik het oprecht best gaaf.

Ik vind trouwens wat iets kost een gegeven. Wat iets me waard is vind ik belangrijker.

2 likes

Design of niet, deze creaties zorgen wel voor een lach.
Of ik die lach 10k waard vind? Nee niet echt.
Maar er zijn vast kopers voor te vinden

1 like

Ik zou deze weleens in t echt willen zien. Vind t merk hele aparte, en zeker niet voor iedereen, horloges maken. Mja ik moet t mooi vinden en dragen toch?

2 likes

Het interesseert me niet wat de mainstream doet, ik heb een enorme hekel aan clowns en clownesque karikaturen. En aan plaatjes op horloges. Of beeltenissen.

Wrijwel alles wat van de functie afleidt, inclusief open hartjes, van die totaal onnodige tourbillons, subdials, maanfases, zwevende shit, diamantjes, vloeistof-displays en zo nog wat meer complicaties vind ik altijd smakeloos, nodeloos en heilloos.

Combineer dus een stelletje clownesque karikaturen op een horloge wat nodeloos complex is, en je hebt mijn absolute haat-object gemaakt. Ook al wordt het morgen nog zo de mainstream om het cool te vinden, dat zal mij aan de bout hachelen. :+1:

Ook al is het mechanisch nog zo kunstig, dit is pure kitsch. En daarbij is het een one trick pony. Zelfs al zou je z’n eerste horloge van dit slag als kunst zien, zodra hij hetzelfde trucje maar blijft herhalen wordt het vanzelf een kitscherige persiflage.

Om de poeet-filosoof Georges Kern te citeren: Visuele vervuiling.

Als je een trucje lang genoeg blijft herhalen wordt het vanzelf een kitscherige persifla… eh, wacht. :wink:

3 likes

Lijkt me een one trick pony.
Ongetwijfeld een technisch knappe one trick pony.
Maar ook een aartslelijke one trick pony.

2 likes

Wie niet? Hij is een baas.

https://www.instagram.com/p/CDJQ_X9B4OI/?igshid=cepxqrplqcs4

10 likes

Wat wel jammer is dat de designs meteen gejat zijn en de meeste van dit type horloges wel de chinese exemplaren van een paar tientjes zijn. Er zijn ook wel een paar van dit soort horloges op HF, maar geen van alle de real deal helaas.

1 like

Resteert zouteloos?

5 likes

En Hopeloos

2 likes

Chaykin staat echt nog wel op mijn todo list :muscle:

2 likes

Dat wordt Marktplaats.ru bezoeken :wink:… Hoewel ze ook nog wel nieuw te krijgen zijn zag ik

1 like

https://images.app.goo.gl/KuFiE6m93sz1Yr74A
Pennywise als horloge.
T moet niet gekker worden.

Krijg je €10.000 als je zo’n horloge wilt dragen?

1 like