Koopadvies GS

Welkom op het HF, één van de actiefste fora van Nederland.

3 likes

Zijn er dan nog horloge fora in Nederland?

Fora in het algemeen.

Ik heb een paar weken geleden deze via chrono gekocht, net onder 2k incl import. Erg tevreden mee

De sbgt241, 39mm

11 likes

Prachtig horloge

De SBGX263 en 261 spreken me beide ook erg aan.

Als ik je een advies mag geven, kijk eens naar deze. De SBGA025 alleen is dit een Spring Drive voor “maar” 700 euro meer. Die wijzerplaat, bizar mooi werkelijk (maar dat geldt voor de meeste GS’en)! Ik vind het persoonlijk een van de mooiste oudere Grand Seiko’s van voor 2017 toen het merk zich los trok van Seiko en zelfstandige naamvoering kreeg. Dressy maar ook sporty. En een strap monstertje!

https://www.chrono24.nl/grandseiko/sbga025-spring-drive--id43856994.htm?searchHash=72a4ab12_PX1tli&pos=1

Detailfoto van die van mij. Nice èh?!

11 likes

Ik ben ook fan van de dubbele logo’s, dus met zowel Seiko als Grand Seiko op de dial.

Onder de 2000 euro moeten die met GS44 kast te vinden zijn.

11 likes

Dit is de SBGX 331, via SoloJapan. Even geduld hebben, verder prima communicatie en betrouwbaar.

9 likes

Kan iemand inschatten of dit een goede prijs is voor de SBGX263?

[https://www.chrono24.nl/grandseiko/seiko--grand-seiko-sbgx263--id19802736.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR]

Dit komt dan minstens op 2000 euro eer die in je bezit is.

Deze daarentegen

1 like

Daar had ik inderdaad wel rekening mee gehouden. Lijkt een aantrekkelijke prijs op Wristler.

Voor een nieuw horloge is dat een prima prijs :+1:

Ze zijn nog nieuw te bestellen bij Grand Seiko, maar in Europa kosten ze dan € 2.700 inclusief 21% BTW. Nou denk ik dat het horloge uit Japan je (door te betalen BTW, invoerrechten, en afhandelingskosten) ook wel € 2.200,= voordat je die in handen hebt. Maar goed, dat scheelt dan toch nog € 500,=. Zolang er geen gezeur met de verzending of het horloge is is dat prettig, en er is eigenlijk heel weinig kans op gezeur met deze horloges.

1 like

Die komt van een Spaanse handelaar en is ‘beschikbaar op aanvraag’. Ik zeg en weet helemaal niet of het hier van toepassing is, maar ik heb al meerdere keren met Spaanse juweliers/horlogers meegemaakt dat het horloge, na aanvraag, helaas voor deze prijs niet meer leverbaar is. Ik zou dus zeker eerst even contact opnemen voordat je je blij maakt over een voordelige aankoop.

Mocht ie hem wel voor deze prijs kunnen leveren is het een koopje; 30% korting op de bruto prijs.

2 likes

Wellicht een domme vraag (heb er geen ervaring mee): op welke manier worden BTW en andere bijkomende kosten alsnog in rekening gebracht?

1 like

Die moet je meestal betalen aan de firma die het transport verzorgt. Daar komen ook de bijkomende kosten vandaan, omdat zij het betalen van de BTW (aan de belastingdienst) en invoerrechten (aan de douane) voor je regelen. Verzenders als UPS, FedEx, etc. vragen je dan eerst alle kosten te voldoen alvorens ze het pakket afleveren.

2 likes

Die ‘‘Spaanse handelaar’’ heb ik waarschijnlijk wel vaker voorbij zien komen. Prachtige aanbiedingen, allemaal “op aanvraag” en als ja wilt bestellen toch niet leverbaar. Soort van marktonderzoek???

2 likes

Dank voor de opheldering.

1 like

Als je deze referentie ambieert zou ik dit gewoon doen. Nagelnieuw, prima prijs. Zoals hierboven al gesteld: leveranciers buiten Japan koketteren in de regel met strakke prijzen waar koopjesjagers naar happen om vervolgens teleurgesteld te worden met het feit dat het horloge niet leverbaar is. Tenzij je een nette ongebruikte in de EU vindt is dit het beste alternatief.

2 likes