Korte glimps van de nieuwe Seiko Sumo SPB101J1

Ben benieuwd naar de clasp. Hoop dat die een upgrade heeft gehad a la SPB051 en SPB077 en niet meer dat platgeslagen staal…

2 likes

Kijk :star_struck: Dat is een mooie Sumo .

1 like

Dank je Dan :slight_smile:

Ik vind het filmpje een beetje te kort om daar antwoord op te kunnen geven eigenlijk.

Ik vind de nieuwe ook mooi om te zien, voor zover ik dat van het plaatje kan beoordelen. Alleen de wijzers zou ik eventueel wisselen; die zijn het net niet voor mij.

1 like

Helaas, helaas band is hetzelfde gebleven :sob:
Zie platte gesp links op de foto.

Wat matig zeg. Zou den lekker voor een SPB077 gaan. Stijgt in alle opzichten ver boven de Sumo uit.

1 like

Ik ben geen fan van de kleinere indices en dunnere wijzers… de bezel ziet er wel weer beter uit.

1 like

Dat is inderdaad wel een tegenvaller ook gezien de prijs. Gemiste kans…

Zojuist bij een lokale juwelier een spb077 gepast… Ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld. Hij leek zooo gigantisch klein (kom maar op taalnazi’s, ik weet dat het tegenstrijdig is, maar het bekt zo lekker :yum:)! Zelfs op m’n bescheiden 17,3 pols, draagt hij voor mijn gevoel kleiner dan m’n skx007.

1 like

Ga dan voor SPB051, is op papier kleiner maar draagt echt groter (door de grotere bezel). Oh ja, heb er nog 1 liggen die mag weg binnenkort :hugs:

2 likes

Eerlijk gezegd vind ik de bezel van de 51 niet mooi, doordat de coin edge zo plat is en niet aansluit aan de kast.

Edit: platter en niet volledig aansluit.

Of turtle. Sumo’s nooit problemen mee gehad.

Heeft iemand enig idee wanneer deze leverbaar is? Hij staat wel al op de site van Seiko NL, maar nog niet leverbaar.

Misschien dat Perry van @Voordeligbijdetijd hier meer over weet?

Weet trouwens niet of ik deze nou mooier vind. Ben toch wel erg gehecht geraakt aan het uiterlijk van de huidige/oude Sumo. Prijsverhoging had ik wel verwacht. Seiko is al enige tijd de prijzen van alle modellen/lijnen wat aan het opvoeren. En ik denk dat er ook nog wel wat ruimte was, want Seiko’s, en zeker de Sumo, was gewoon eigenlijk te goedkoop. Nu iets meer in lijn met de concurrentie. Het blijft heel veel horloge voor je geld, imo.

3 likes

Hierbij een unboxing video van de nieuwe Sumo

3 likes

NA: SPB101J1 :sunglasses:

9 likes

Vorige week IRL de donker groene uitvoering gezien. Echt een heel mooi horloge. Die donkergroene wijzerplaat is echt :heart_eyes: