De Aquis 39.5 heeft een lug to lug van slechts 47mm. Prachtig horloge
Nice. Kende ik niet. Mooi maatje inderdaad.
De Dan Henry die ik laatst via ruil heb verkregen heeft een diameter van 40mm en een lug to lug van 46mm. Ook lopen de lugs erg ‘stijl’ af.
Om mijn 16,5/17cm pols:
Volgens de website binnenkort weer te bestellen voor 250 Dollar. Ik weet niet wat je budget is?
Dat gaat weer geld kosten.
Als jij hem nou nieuw koopt, neem ik hem over een half jaar voor 60% van de nieuwprijs weer over. Goed?
Ja, die is echt mooi! Maar die zou je dan nu “blind” moeten bestellen. Ergens passen is er niet bij.
Ik heb gespaard voor een Submariner, maar kon, toen puntje bij paaltje kwam, het mentaal niet aan om zoveel geld daaraan uit te geven. Komt ook doordat het horloge me niet 100% overtuigde (net iets te lomp voor mij). Ben nu dus aan het orienteren op iets anders. Tot iets van 2000 euro moet wel een keer kunnen, als het horloge me past als een spreekwoordelijke handschoen. Maar als ik tot de conclusie kom dat de SKX007 echt het perfecte horloge is voor mij, dan is dat natuurlijk ook prima.
Passen is wel aan te raden idd. Mijn ervaring met kleine duikers is dat ze al snel nog veel kleiner ogen dan niet duikers met een gelijke maat.
Zo heb ik laatst op het punt gestaan een seamaster pro te kopen 36mm (midsize) tot ik deze om mijn pols had gegespt, dat werd hem dus niet.
Bedankt! Heb al heel wat gelezen de laatste tijd, maar dit is nieuw voor mij. Heel nuttige info, dank.
Oef, die is echt heel mooi. Vintage vind ik wel een beetje eng. Heb laatst een beetje ingelezen over de 6217-8000 (62-mas); hoe meer je erover leest, hoe meer je beseft hoe moeilijk het is een goed exemplaar te vinden. De SLA017 is dan nog eerder een optie. Maar dan zie ik de SPB051, die veel goedkoper en stoerder is (en toch heel elegant), en dan vind ik die óók supermooi, alleen dus weer een tikje te groot.
Armida A12 is 48mm L2L.
Een homage aan de 62mas met ongeveer dezelfde maten.
Specs:
- 316l stainless steel case
- Grey sunbrush dial with raised indices
- All silver hands
- C3 lumed bezel dot, hour markers and hands
- 38 mm case diameter
- 38 mm bezel diameter
- Lug to lug 48 mm
- Lug distance 20 mm
- Height 13.8mm
- Sapphire crystal 3mm domed like a vintage plexi crystal
- Anti reflective coating on the inside crystal
- 20mm rubber strap
- Waterproof to 300m/990 feet
- Screwed and signed crown 7mm
Dan geld erbij doen en een SLA017 kopen. Dan heb je de “echte” (re-issue dus)
Meneer @551er heeft er volgens mij eentje te koop. Ik vraag maar 5% bemiddelingskosten.
Maar niet voor 2000 Euro!
Dan is een homage misschien eerder haalbaar met nog wat geld over om eens wat anders te proberen.
Gewoon lekker een Oris 65 nemen. 40mm perfecte maat.
Dat scheelt niet veel meer, zijn enórm gestegen. 4K is nog niks, op pagina 1 van c24 staan er van 16K, en 2 van 2K.
Klik ik een goedkope aan van 2K, istie 33mm.
Mmmm vostok 710 case lug 2 lug 45mm