Heeft er iemand een idee hoe ik een krasje op mijn geborstelde band weg kan poetsen
Probeer eens een groen schuursponsje.
Netjes alles afplakken en alleen het blokje waar de kras op zit voorzichtig in de goede richting behandelen.
edit, of zelfs niet het hele blokje, maar alleen het stukje waar de kras zit.
Dit betekent: één richting op schuren, dus NIET heen en weer!
Over waarom je dit niet moet doen
Dat gezegd hebbende, je weet niet precies welke grain jij nodig gaat hebben.
Laat dit lekker over aan experts of leer ermee te leven
![]()
Ik gebruik hier een wolfcraft 40/80 schuurblokje voor. Dat bevalt mij prima. Maar het is een PRX band zo te zien. Dat is schuren tegen de bierkaai, deze is erg kras gevoelig. Ik heb eerst een hele tijd gewacht, tot er echt veel krassen op zaten en toen de hele band gedaan
Dit zou ik ook doen… wachten tot je het niet meer aan kan zien en dan helemaal opknappen

Accepteren en doorgaan.
Idd Lekker laten zitten,
Je maakt het van kwaad tot erger.
![]()
Ik ben toch van mening, dat als je de hele band doet met een dezelfde grain het resultaat best netjes kan zijn. Heb het eerst ook met de groene kant van een huishoud sponsje gedaan, dat was inderdaad geen mooi resultaat omdat die “haartjes” te lang zijn. Heb je met een schuur blokje geen last van. Deze band zat eerst helemaal vol met heel lichte krasjes zoals je nu op schakel 2 en 3 zit. Resultaat is toch niet slecht.
Ik zou daar ook een peu nerveu van worden ja, onzin natuurlijk, maar ik kan het ook niet helpen. Groen sponsje is mwah in elk geval.
Kan je me vertellen wat voor schuur blokje je hebt gebruikt?
Een wolfcraft 40/80 blokje. Verkopen ze bij de Praxis.
heeft er nou echt niemand gehoord van een rvs borstel ![]()