Krasgevoeligheid datejust domed bezel

Heren,

Ik ben benieuwd naar de krasgevoeligheid van een moderne datejust met domed bezel en oyster bracelet. Ben zelf namelijk erg geïnteresseerd in een 116200 domed/oyster en vroeg me af of dit echt een issue is bij deze uitvoering? Ik lees namelijk nog weleens dat dit zo is. Hebben mensen hier een vergelijkbaar model met normaal gebruik, dan zou ik graag foto’s zien. Alvast dank!

2 likes

Ywah, de 214270.

Ik vind het niet zo storend bij de “stoerdere” explorer. Bij een chique DJ zou ik het wel kut vinden.

Komen dus wel snel krasjes op ja.

1 like

Laat ik vooropstellen dat ik niets van Rolex weet, maar dat is in dezen waarschijnlijk ook niet nodig. Zo’n frisse bezel kan niet anders dan grasgevoelig zijn.

Ja het krast, maar opvallend is het niet.

Ik heb een 114200 gehad met domed bezel en die zat na een maandje al vol met haarlijn krasjes.

Je horloge zal toch krassen ik zou mij er niet te veel zorgen over maken.

1 like

:point_up_2: Voer voor @Jurk

En wat Willem zegt, op een duiker of tool watch vind ik krasjes niet zo storend. Bij vintage overigens ook niet. Op een nieuwe dresser wel. Een DJ is ook geen echte dresser, maar jullie begrijpen wat ik bedoel.

4 likes

Ben ik al jaren, niks mis mee.

11 likes

Tsssj, wat een lullig klein chilmpje is dat man.

On topic,

Ja hoor best wel gevoelig voor krasjes en haarlijntjes. Net zoals alle andere die niet uit keramiek of wolfraam bestaan

1 like

Verraadt mijn woordgebruik mij nou? Daar gaat mijn online boy next door imago…

Maak het alsjeblieft niet erger dan het al is, @Jurk.

2 likes

Goede vraag. Ik denk wel dat het goed is om- misschien ten overvloede- te stellen dat de mate van krassen voor een groot deel ook wordt bepaald door hoe- en bij wat voor activiteiten- je het horloge draagt.

Voor wat betreft de Rolex die jij noemt. Ik heb er zo een; een 116200 met roze plaat uit 2013. Destijds gewoon nieuw in de winkel gekocht bij S & C. Die heb ik dus al zeven jaar en ik draag hem een paar keer per week. Ik draag hem bij- voor mij- gewone dagelijkse activiteiten, maar niet bij sporten, klussen, verhuizen, in de tuin werken of outdoor activiteiten als kamperen en survival. Ik draag hem dus gewoon. :slightly_smiling_face: Wel moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik hem draag wanneer ik er een overhemd of trui overheen kan doen, dus bijna nooit met korte mouwen (alleen op zomerse dagen wél). Dat is omdat ik onhandig ben en overal tegenop loop en mezelf stoot… :grimacing::joy:

Zo ziet hij er uit:

Vorig jaar…

Foto’s van dit jaar

Valt allemaal best mee dus. :wink: Ik heb er geen echte krassen op gevonden; alleen wel best wat zeer oppervlakkige haarlijntjes, maar die zijn zo op het eerste gezicht niet te zien.

Mijn advies: lekker gaan kopen en lekker van gaan genieten. Krasjes horen bij het leven en in dit geval bij jouw leven; dat karakter mag best op jouw horloge te zien zijn vind ik. :wink::+1:

2 likes

Ik heb mijn dj ruim anderhalf jaar dagelijkse omgehad en de nodige krassen waren wel zichtbaar. Daarbij wel de opmerking dat het een gebruiksvoorwerp is dus dat ik hem ook om had met uitgaan etc.

Vind t met mijn op39 ook allemaal wel meevallen idd (zitten inmiddels ook wat kleine lijntjes op, maar niet storend :blush:

Thanks voor je uitgebreide uitleg en foto’s. Super vet die roze plaat trouwens, bestaat de 116200 ook zonder cijfers of numerals met roze dial? Wat haarlijntjes of lichte krassen zou ik geen probleem mee hebben, maar die van jou ziet er nog super nieuw uit

1 like

Dank je wel! en graag gedaan uiteraard.:+1::slightly_smiling_face: Hij bestaat inderdaad ook met roze dial en andere indices dan de Roman numerals. Ik heb bewust voor deze configuratie gekozen; ik vind het gewoon gaaf! :wink: