Kroon

Iemand die Italiaans schrijven kan maakt denk ik de meeste kans. Support op de website werkt ook niet. De winkel zou dan toch wel moeten weten hoe het werkt. Vreemd dat er geen boekje met instructies bij zit. Iets wat ik wel zou verwachten van ieder horloge duurder dan 20 euro

Ik denk dat je beter iemand kan hebben die Italiaans kan lezen.

1 like

Ik heb zelf ook nog een Breil liggen en die heeft ook een schroefkroon. Dus het zou beste kunnen dat dit model dat ook heeft.

`

``

1 like

Het horloge is van mijn zoon ik heb er absoluut geen verstand van ik zal er mee terug moeten naar de juwelier denk ik.

Probeer een gele keukenhandschoen, zo’n quasi-kleverig rubber ding. Daarmee de kroon linksom proberen te draaien. Het lijkt mij ook beslist een schroefkroon.

Als dat lukt, naderhand weer vastschroeven door tegelijkertijd in te drukken (niet te hard) en rechtsom te draaien. Je moet dan even aanvoelen of de schroefdraad “pakt”.

Eenmaal aangedraaid, vast is vast. :slight_smile:

M’n zoo appt me net het is gelukt met een pincet. Hij is los alleen nu vraagt hij hoe je de tijd verandert?

Je kunt het kroontje waarschijnlijk twee keer uittrekken… rustig aan :rofl: Eerste klikje is de datum en helemaal uitgetrokken is de tijd goed zetten…

2 likes

Het beste is om terug te gaan naar de winkel.
Hier kunnen ze de juiste informatie geven en Nederlandse gebruiksaanwijzing.
Het is gebruikelijk dat de verkoper het horloge netjes op tijd en datum zet als het horloge wordt gekocht.
Meestal dient het ook op maat gemaakt te worden.
Dit zijnde voordelen als je een horloge bij een vak zaak koopt.
Veel plezier met de aankoop.