Laat je duo's zien

Ik zeg niks meer :zipper_mouth_face::+1:t2:

2 likes

een duo, met hun kleine zusje

pellikaan

12 likes

Daar kan je in je hele leven niet genoeg polstijd voor vinden. :crazy_face:

1 like

Ik vind deze echt fantastisch!

1 like

Dank je, behoren ook tot mijn favorieten. :sunglasses:
Enige nadeeltje is dat de vergulde kasten erg snel last hebben van bruine aanslag. Moet nog eens een manier zien te vinden om dat te verwijderen zonder te poetsen. :thinking:

1 like

Die van jou zijn wel in uitzonderlijk goede staat hoor, ik ben sporadisch aan het zoeken naar dit model maar dat valt nog niet mee, veel zijn er in slechte staat en anders kosten ze een vermogen.

1 like

Klopt; meestal zijn de kasten enorm versleten of rond gepolijst. :roll_eyes:

Toch meer trio’s Mark! :ok_hand: Ik durf niet meer te posten nu. :wink:

1 like

Natuurlijk wel, het vergt alleen iets vaker wisselen op de dag en 's nachts 3x de wekker om een ander om te doen :joy:

3 likes

Dos Benrus / Adanac navigators

7 likes

Mijn duo even gebruikt om mijn nieuwe telefooncamera te testen:

2 likes

11 likes

Na de waanzinnige bijdragen van @sq100 (wat een prachtige collectie, Mark) durf ik me eigenlijk in dit topic niet meer te vertonen… :frowning:
Echter, ik heb mij toch maar over mijn minderwaardigheidscomplex heen gezet en deel hier een triootje uit mijn collectie.

3 Timestar horloges uit India. Velen spugen op Indiase horloges, maar niet alle horloges van Indiase herkomst zijn Bombay special Frankenwatches of valse Orissen.

Deze drie zijn onberispelijke new old stock exemplaren, gemaakt rond 1975.
De achtergrond van deze relatief onbekende Timestars en de veel bekendere HMT uurwerken is dat de Indiase regering in die tijd de import van vele industriële artikelen verbood, zodat deze noodzakelijkerwijs in India zelf geproduceerd moesten worden. Dit om de (zwakke) economie te beschermen en te stimuleren. Licentie producties in samenwerking met buitenlandse industrieën mocht wèl.
Zo ontstond het Timestar merk in samenwerking met het Japanse Ricoh. De oudste modellen uit dit samenwerkingsverband dragen op de wijzerplaat ook nog het merk Ricoh, later werd dit Timestar.
Het caliber wat voor deze horloges werd gebruikt was een licentieproductie van het Franse merk Lorsa en het werkje wat deze horloges aandrijft is de Lorsa P62.
Voor de referentie dit keer eens geen verwijzing naar Rannft, maar naar https://17jewels.info/movements/l/lorsa/lorsa-p62/
Een leuke site met duidelijke afbeeldingen van diverse interessante calibers en goede beschrijvingen.

Ter afsluiting van mijn bijdrage in dit draadje nog een eigen foto van het Lorsa P62 uurwerk.

9 likes

12 likes

8 likes

Die OQ :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

4 likes

Tijdloos. Prachtig.

1 like

Beide nog steeds in de collectie. Als ik wat voorgaande berichten zie is inkrimping van collectie helemaal niet nodig. Weet ik dat ook weer. :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

deze twee horen hier ook in het rijtje,
ze lijken niet op elkander maar hebben toch veel gelijkenissen, zoals:
zelfde productiejaar :ok_hand:
zelfde cal.7750 :ok_hand:
en natuurlijk het merk Pontiac :ok_hand:
en de enige moderne pontiac’s met een mechanisch uurwerk :ok_hand:
dus, kijk en huil :joy:

3 likes