Prachtige GS doos in Frankfurt. Maar 750 euro mooi? Mwah…
Prachtig, maar inderdaad… Pffft…
Als we zoveel geld uitgeven aan fraaie GS’n dan kan wat mij betreft 750 euro voor een mooie doos er ook nog wel bij
Alleen vind ik dit geen mooie doos…
Zag hem al staan op je site.
Gaaf ding
Tja dan is een euro nog teveel
Gaaf
Hoe ziet er van de binnenkant uit?
Niet helemaal Jaap, maar wel prachtig horloge
Heb beide horloges gehad.
Vind met name de “Diver Extensie” van de GS wat "blikkerig"
Qua band met glidelock is Rolex nu eenmaal niet te evenaren
Benieuwd wie de gelukkige is…
Heb je ook helemaal gelijk in. Laat ik het dan zo zeggen, 5 digit sub/dweller killer
Draag sinds 1994 een Rolex Sub, 5 en 6 digits. Heb je een open mind dan besef je toch gauw dat het GS systeem superieur is qua gebruiksgemak.
Over de 16610 zwijgen we best helemaal maar om dan te vergelijken met de 116610, die moet je van je arm nemen om de extension te kunnen gebruiken. Dus gevaar van verlies in een natte, gladde omgeving.
De GS fliplock klap je even open, een kleine duwtje en je hebt direct de gewenste extensie. Je moet de clasp zelfs niet lossen. Geniaal. En ja daar horen een paar delen bij in gestanst metaal. Dat is nodig omdat het systeem anders te dik wordt, het is nu al een ‘dikke clasp’.
Maar aan de afwerking van het geheel is niets aan te merken, het is allemaal top.
Ik weet het, het is tegenwoordig ‘bon ton’ om neer te kijken op gestanste delen als minderwaardig. Maar zo zie ik het helemaal niet. Het moet eerst en vooral functioneel zijn.
2de punt, de GS bracelet is wat ‘losser’, heeft meer speling om de vormen van de pols beter te volgen. Rolex is een meester in strakke toleranties, zeker waar, en het voelt allemaal enorm stevig en solide. Maar ik ben tot het besef gekomen dat GS zijn bracelet met een reden wat ‘losser’ vervaardigt. Ik kan, zonder er last van te hebben, slapen met een GS. Dat is voor mij onmogelijk met de 116610.
De GS is naar mijn mening niemands killer. Maar je mag gerust de GS diver verkiezen boven een Rolex.
Ik vindt een Rolex Sub, nadat ik de GS heb gekocht, maar een saai ding met een veel te kleine wijzerplaat en een dikke puist.
Ik hoop dat de vervanger tenminste een wijzerplaat krijgt die even groot is als een DJ41.
Dat zou al een grote verbetering zijn. Die cyclops puist, ja daar komen we niet omheen spijtig genoeg.
Dat is een “Special” (-3 / +3 sec) , géén VFA (-2 / +2 sec)!
Mocht het stalen broertje van deze ooit in de verkoop gaan dan laat ik het weten
Volledig mee eens Het doet wat gek aan, juist omdat de rest echt heel goed is.
Ze faken GS-effecten pathetic!
Mooi duo. Kun je een paar objectieve woorden aan de verschillen wijden tussen kast, afwerking van de band, dikte, ervaring om de pols etc.?