Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ik hou daar persoonlijk wel van, maakt hem net wat minder dress…de kast van jouw GMT is wel erg mooi moet ik zeggen

1 like

Sla je slag! :wink:

1 like

Ik ben smoorverliefd op een moderne 44GS kast en dan met name op de SBGV005/205. Helaas denk ik dat er te veel overlap met mijn SDGM001 gaat zijn (kleur wijzerplaat, vorm wijzers/indices).
De blauwe plaat vind ik niet mooi en de zwarte wat saai…

Weet iemand of er quartz modellen met 44GS kast zijn met een limited dial?

2 likes

Deze vind ik persoonlijk mooier. (is wel quartz)

En de voorloper met oude wijzerplaatindeling:

3 likes

Nou, eerlijk gezegd zie ik het probleem niet helemaal qua overlap.

De wijzerplaat heeft de zelfde kleur maar is nogal verschillend aangezien de SDGM001 een soort sunbeam dial heeft. Die is niet vlak toch?

Verder is de kast van het horloge dusdanig anders dat het horloge een compleet andere uitstraling heeft. Leg ze maar eens naast elkaar.

En ja, die is er minimaal 1:

4 likes

Eerst wat budget vrijmaken…en twijfel als ik het zwarte datumvenster van de 003 zie, dat maakt hem wel helemaal af… .

1 like

Volgens mij hebben zo’n beetje alle zwarte dials een zwarte datum. Bij blauw is dat vaak wit en da’s jammer.

1 like

Helemaal met je eens, maar algemeen benaderd ‘‘lijken’’ ze toch veel op elkaar.

Hmmm, die heeft wel wat.

1 like

Als je twee horloges met dusdanig verschillende kasten op elkaar vindt lijken dan lijkt alles op elkaar… :wink:

1 like

Seiko
Champagenekleurige plaat
Blauwe secondenwijzer
Dauphine wijzers
Gegroevde uurmarkeringen
40mm
5-piece band
Wit datumvenster op 3

Maar klopt, ik generaliseer ook graag

1 like

De SBGW231 op een struisvogel poot

14 likes

Ik hoor graag je mening als je beide kasten tegelijk in je handen hebt gehad. :wink:

Heb ik, zie bovenstaand voor mening :wink:

1 like

Maar doet niets af aan jouw GMT, hoor :wink:

1 like

Haha, nou dan verschillen we gewoon van mening! :beers::smiley:

1 like

Ik vind het een mooi horloge, maar vraag me wel altijd af of de “bolle” indices en wijzers niet beter bij de stijl zouden passen als ze recht waren geweest. Maar misschien heb je dan gewoon een ander GS typenummer.

2 likes

Oplossing :

En over smaak valt niet te twisten vind ik, de ene vindt dat, de andere dit. Who cares, live and let live. Wat een gedoe over details . Ik zie hier het ene na het andere top horloge voorbij komen, bandje zus, kast zo, allemaal mooi. En als je, als tijdelijke bezitter, van zoiets mag genieten is toch top :sunglasses:

13 likes

Amusicar, als we hier wat ruimte vrij moeten laten voor je foto’s dan geef je dat maar aan hè…:slightly_smiling_face:

1 like

Met toestemming :grinning:

9 likes

Haha. Nog niets bezorgd. Dus ik ga me maar eens opmaken voor een paypal dispute…

1 like