Laat je(/een) Grand Seiko zien II

@tompj Hij heeft gereageerd! :wink:

1 like

Thank you!!

1 like

Tis de moeite :wink:

13 likes

Heel gaaf. Ook op dat soort banden.

Op foto’s ben ik niet zo’n fan van die brede lugs, maar die vorm zou ik wel graag een keer in het echt willen zien, want ik denk dat het me in het echt waarschijnlijk niet zou storen.

1 like

De site waarop ik die zag toonde een foute referentie nummer :smirk:

1 like

Heeft iemand hier misschien ervaring met de sbge227? Ik kan online maar weinig vinden, het is niet de meest besproken Grand Seiko… gisteren even om de pols gehad, ik zit er hard over te denken om deze te kopen.

7 likes

Kan je niet helpen, maar een waanzinnig mooi ding!

Sta je door het raam naar buiten te kijken, wordt je blik toch weer getrokken…

4 likes

Die is echt prachtig. Hoe was de afleesbaarheid van de tijd? Vergis je je niet met die GMT wijzer die vrij veel op de andere wijzers lijkt?

Ik liep bij de dealer naar binnen om de snowflake en de SBGK005 een keer om de pols te doen, maar door deze GMT werd ik echt gegrepen. Prachtige kastvorm, mooie verhouding brushed en polished, sunburst donker bruine plaat…:yum:
De GMT wijzer heeft geen afwijkende kleur, dat zou voor de duidelijkheid geen verkeerde zijn. Maar door het contrast van de donkere plaat en de blinkende markers en wijzers zeer goed af te lezen. Nog een mooi plaatje van de zijkant:

5 likes

NRC van dit weekend:

GS is duidelijk aan de naamsbekendheid aan het werken.

5 likes

Heb hem tijdje geleden bij de Boutique omgehad. Erg mooi ja. Vind juist die monochrome look wel cool.

Klaar zijn we nooit…

20 likes

Mooie collectie zo hoor!:ok_hand: Zie wel ruimte voor een mooie spring drive…

2 likes

Mooi! En allemaal binnen de 5 seconden… :grinning:

Hoe valt de hibeat mee?

1 like

Ja, maar:

• datum.
  • die 12h marker in V vorm is een beetje frivool.
1 like

Maar wel 200m waterdicht. Ook mooi.

1 like

Ik ook…:tired_face:

Echt heel blij mee. Zit top. De structuur op de plaat is heel subtiel. Meestal lijkt hij gitzwart. Mooi contrast met de gepolijste lugs en wijzers. Ik vind dit ook de mooiste band. Net sportief door de gepolijste delen, maar niet opzichtig.
En keurig lopend. Seconde per dag tot nu.

1 like

Vind ik best wel mooi

7 likes