Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Je hebt gelijk. Veel van die dingen zijn echt niet om aan te gluren. Maar sommigen zijn best cool.

De tonneau GCCD997 bijvoorbeeld:

De dressy GCBE995:

Die laatste is zowaar stainless en rond de 6K, met maar 6.3mm dik een mechanisch horloge van grote verfijning. Ik zou het bijna een calatrava-klopper willen noemen. :slight_smile:

6 likes

Die tonneau had ik gezien. Die is, voor een tonneau zeker geslaagd. Ik ben alleen niet zo’n fan van die kastvorm.

Die laatste is wel een Calatrava-achtig hebbeding inderdaad!

2 likes

Die is inderdaad mooi! Welke referentienummer is dat?

Ik vind persoonlijk die Eichi echt werkelijk prachtig maar zie verder zelden een model dat me echt aanspreekt.

Referentie staat bij de foto


1 like

Oeps :see_no_evil: Thanks!

1 like

11 likes

Nostalgische gevoelens bij die knoppen op de achtergrond!

3 likes

Ik vind de leegte op de wijzerplaat wel mooi. Straalt rust uit.

1 like

Na een kleine break weer terug van weggeweest


SBGR087

24 likes

Nice! Is dit de JDM 37mm met papier-achtige wijzerplaat?

2 likes

Gewoon ouderwets even een super audio in Stereo. Niks streaming. Gewoon ouderwetse high defenition. :wink:

Lekker opstarten na een rare, hectische week. :smiley:

1 like

Rare week was het absoluut!

Prachtig toch! En dan met een platenspeler eraan!

2 likes

Weet niet zeker of het een JDM is, heb hem in ieder geval niet eerder buiten Japan gezien. Wat betreft de diameter en plaat, zeker!

1 like

De SBGR087 is JDM.

Ook dat, we gaan off-topic, maar heb net een paar weken geleden wat LP’s op de kop getikt nadat ik een paar maanden terug een nieuwe speler heb aangeschaft.

Iemand bood “een paar plaatjes” aan voor € 25

Ik ging voor dat bedrag met 3 volle bananendozen met verschillende genres (maar meest klassiek) weg. Genoeg te luisteren dus. :smile:

3 likes

Welke draaitafel heb je gekocht Jaco?

1 like

Mijn audiofiele tik was ooit nog erger dan m’n horlogeverslaving.

Uiteindelijk van stereo over naar surround naar een compleet gebouwde thuisbios in huis
 Die mis ik meer en meer!

3 likes

Ik zou zeggen doe de GS SBGV009 eruit en je kunt weer wat audio gaan aanschaffen :blush::wink:

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

3 likes

Ha zie hier gelukkig nog meer audiofiele medeliefhebbers :sweat_smile:

1 like

Zo leuk om weer plaatjes te kunnen draaien.

image

7 likes