Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ja, dat vindt ik ook een grappig fenomeen, het lijkt dat de ontdpiegelende coating aan de binnenkant is slechts één kant op weekt.

1 like

Ha! Niks. Maar magico heeft wel een magische naam. En mijn audio liefde is nog een stukje groter dan mijn horloge liefde…

Subscription only, geen advertenties en niet te koop in de winkel.

4 likes

Groot gelijk! Mag hier ook graag een LP op de platenspeler leggen of een CD-tje opzetten. Van het streamen, wat ik wel heb, word ik altijd erg zapperig.

2 likes

Magnifiek, die Magnifico’s.

Ik doe het met Bipolaire speakers van:

1 like

En ik doe het met ATC, maar voor de klank is alles belangrijk. Zonder mijn zilveren interlinks klinkt het bv nergens naar. Helaas. Wel puur zilveren xlr interlinks, maar geen edelmetaal horloges…

5 likes

Tijd voor een audio meeting, haha

3 likes

Haha. Anders dan horloges doe ik eigenlijk al 20 jaar geen audiomeets meer. Smaken en oren en gewenning verschillen te erg. Horloge meetups zijn een stuk gemakkelijker!

2 likes

Dat is zonder meer waar!

12 likes

Mooi hé, spel van lichtinval en reflectie.
Het is de S van Seiko die je ziet en daarboven een stukje van de S van GS.
Op de 7 uur indice zie je dan ook een stukje van Spring Drive verschijnen. Klopt helemaal met de stand van de zon (zie schaduw).

2 likes

Hier ook:

Al is de upgrade-woede al weer een paar jaar wat bekoeld. Heerlijk tevreden met de huidige set, al zou het verbouwde oude Sony meubel wel eens voor wat mooiers plaats mogen maken.

9 likes

Die blijf ik toch zo gaaf vinden! Voor mij echt de top value for money GS.

4 likes

Dat vind ik ook, dus eigenlijk direct nadat de 001 het pand had verlaten deze besteld :joy:

1 like

Alleen niemand die er een wil kopen want die in het blauwe staat er al een tijdje.

Nog maar eentje dan voor de audiofreaks:

12 likes

Mooi!

1 like

Heel raar inderdaad. Ik heb mijn GS al weer binnen voor dit jaar, anders… Het heeft misschien toch iets met anti-Quartz te maken. Al is deze met GMT, dus handig als je weer weg mag, beetje tool-Watch look, prachtige wijzerplaat en GS afwerking. Geen wensen meer, anders dan misschien een Spring Drive versie.

2 likes

Ik denk dat het ook de configuratie is end indd het quartz verhaal.

Mensen prefereren liever de zwarte variant en ik denk dat mensen, zeker in deze periode moeite hebben met een quartz van 2k+

Niet eerlijk Tom. Wat een speakers man

1 like

Maar mijn Keith Jarrett zie je niet. Hoe kan dat nu? :relieved:

1 like