Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Overigens, het zal met smaak te maken hebben… Ik vindt deze ook best wel te behappen.

image

image

image

11 likes

Ja, 18k rosé.

2 likes

Best mooi. Is dit een quartz uurwerk in een elegance kast?

1 like

Het special sloeg vroeger op een fijner afgeregeld en beter uurwerk. Of dat tegenwoordig ook nog is weet ik niet :wink: Foto van het web:

8 likes

Bij mijn weten wel. 37mm

1 like

Ja zeker. Nog steeds. Net zoals VFA nog beter is.

4 likes

Kast? Ja! Maar ik kan me er nog steeds niet toe brengen om die onbalans van de wijzerplaat ok te vinden…

1 like

Mwa, dat kan ik wel hebben hoor. Tevreden zijn met wat je (wel) hebt gaat me met de jaren prima af :wink:

3 likes

Waarom ze het “GS” niet naar de onderkant van de plaat verplaatsen is me een raadsel

Ik vermoed dat ze de “look” gelijk willen houden met de automaten maar ja, daar staat automatic onderop de dial en "die kennen derhalve geen “onbalans”.

Mocht ik ooit voor een modernere GS gaan dan zal het zeker een model zijn met de oude opzet.

Of misschien een leuke KS of iets dergelijks :wink:

1 like

Why don’t you rub it in Paul? :grinning::+1::clinking_glasses:

1 like

Dat is een favoriet van me!! Ik kom er maar niet toe eentje te bestellen…
Overigens wel met de heldere plaat: SBGX119 met origineel Seiko logo. Normaal heb ik dat liever maar op dit model wegens meer leegte toch voorkeur voor GS-only: SBGX319
Goeie maat ook 37,1mm.

a0234212_15220512

a0234212_15213790

15 likes

Ah top een 95GS! :+1::+1::+1:

1 like


50 jaar onderkoelde luxe.
Mooi hoe dit horloge vooral onder wisselende lichtomstandigheden tot z’n recht komt: iedere keer als het licht uit een andere hoek komt reflecteert er een ander oppervlak.

15 likes

Ja, dit is er wel één op de bucketlist, naast een zwarte selfdater. :slight_smile:

1 like

Jep, eindeloos fascinerend!

Eéntje voor de Selfdater fans :wink:

13 likes

13 likes

Hier komen de laatste tijd veel strakke pareltjes voorbij zeg! :ok_hand:

1 like

SO. MUCH. WANT.

3 likes