Laat je(/een) Grand Seiko zien II

17 likes


Best jammer dat ze er niet zijn :confused:

1 like

Maar ook logisch. Is als evenement bijna verleden tijd in de vorm zoals het was.

Iemand nog op zoek naar een GS??? zag deze advertentie met onderstaande prijslijst.

1 like

Het zijn bijna allemaal eigenlijk net niet exemplaren, sommige zijn wel aardig. Er is ook geen reden voor iemand om zoveel van die zelfde soort modellen te kopen anders dan dat hij er winst op wil maken en ze zijn ook niet goedkoop :sweat_smile::wink:

1 like

Nee goedkoop is hij zeker niet!! maar mocht iemand wat zoeken kun je altijd proberen te onderhandelen.
Vind de fotos ook niet echt duidelijk…

Staan ook niet in de goede volgorde en door elkaar heen. De 44GS ziet e wel oke uit van wat ik zie en kan een mooi ding zijn al heeft die ook wel een scheur in het medallion. Maar de rest, veel patina op de plaat, gepolijst en beschadigde medailions. Bespaar je de moeite en koop de prachtige KS van mafkees uit het blauwe deel als je een mooie vintage high end Seiko zoekt :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ben zelf niet op zoek, heb net al mijn centjes in 2 andere horloges gedropt…

Volg de link, koop er 1 van de 7 en heb een hele mooie klok voor dit topic!

Wat ik nou niet snap bij deze GMT’s is dat deze limited (nog) nauwkeuriger loopt dat de 003 en 005.
Als het technisch mogelijk is met het uurwerk waarom dan niet de andere versies ook met max 5 seconden afwijking per jaar ipv 10? Niet dat ik niet kan leven met 10s afwijking maar ik vind het maar vreemd.

1 like

De versies met de ster hebben een nauwkeuriger werkend kwartskristal. Die kweekt Seiko zelf, en ze selecteren ze uit voor verschillende horlogelijnen. De beste gaan in Grand Seiko, en de allerbeste gaan in de versies met een ster.

Net zoals Philips vroeger de TDA1541 da-convertor chip had. Alle chips kwamen van dezelfde productielijn, maar bij meting bleek dat sommige nauwkeuriger waren dan andere. Die verkochten ze dan als R1, normaal, S1 en S2 versies (meen ik zo uit mijn hoofd). R1 had iets meer variatie en was prima voor goedkopere apparaten, en de S2 versies werden alleen in hele speciale gebruikt.

3 likes

Jaaaaa, vroeger was alles beter!!!

En verder: merken maken soms wat logische of minder logische keuzes. Ze maken graag verschil. Soms meer omdat het kan dan omdat het logisch is.

Ik heb niets aan te vullen op wat @amusicar zojuist schreef.

Ik ben indd tevreden met de uitleg :+1:

2 likes

The bat is back :wink:

10 likes

Keuzes op de zaterdagochtend…

13 likes

Bij deze :wink:

25 likes

So de knettah, lekker hoor. Recentelijk ook een hoop uitgebreid of niet?

1 like

Prachtige foto!!! :heart_eyes::sunglasses::+1::beers:

En mooie collectie ook natuurlijk!

4 likes

Erg mooie strap van Hoasa alweer.
Eindelijk heeft de 6245 een band die hij waard is :ok_hand:!

Combo shotje

13 likes