Ai, gemist! Mooi Tecco!
Nog even een crosspost van gisteravond… Het licht was slechter dan de foto doet vermoeden.
Het contrast en daardoor de afleesbaarheid blijft bijzonder.
Heel mooi
De mooiste.
Hopelijk hebben jullie geen bezwaar dat ik dit hier post, anders alvast mijn excuses. Ik weet vrij zeker dat hier de meest GS liefhebbers en experts actief zijn, vandaar mijn keuze.
Ik ben mij al een langere tijd aan het verlekkeren aan al het moois wat Grand Seiko te bieden heeft. Vandaag ben ik bij Tensen in Antwerpen geweest (waar ik prettig ben geholpen) en heb ik een aantal modellen gepast, zie foto’s.
Waar ik eigenlijk mij zinnen had/heb gezet op de SBGW231 (die door tekorten nergens te zien is) wil ik graag passen en goed overwegen wat de beste keuze is.
Mijn voorkeur gaat uit naar een horloge wat ik goed bij een pak kan dragen maar die ik met een wat nonchalant bandje ook casual zou kunnen dragen. Het liefst een witte dial, 37 tot 39mm en het nieuwe logo.
Wellicht hebben jullie nog ideeën, prijsklasse onder/rond de €6000
Erg gecharmeerd van de kastvorm, dikte, manual wind, implicaties op de dial en natuurlijk de dial zelf, wauw. Blauw gaat em niet worden…
Echt prachtig maar veel te dik…
Heel erg mooi, maar in mijn ogen door de dial enkel en alleen als dresswatch te dragen en eigenlijk boven de prijs. (ja ik weet dat vierport er één aanbied)
Gepast doordat deze het meest in de beurt komt van de SBGW231, echter veel te dik voor mijn polsjes
Helaas niet gepast doordat deze niet voorradig was bij Tensen maar door het passen van de SBGK005 denk ik dat deze nu boven aan het lijstje staat. Iemand toevallig een tip waar ik deze kan passen?
Andere opties zijn welkom, bedankt!
Zodra je de GS Alligator leren band vervangt voor een lichtbruine gladde band zijn de bovengenoemde horloges prima casual te dragen.
Tijdens de GS meeting had ik de sbgy003 meegenomen op een bruine band. Misschien dat iemand daar nog een foto van heeft?
De sbga293 spring drive heeft een wat wittere wijzerplaat dan de mij wat te creme/geel/beige automaat die jij hier noemt. De sbgw231 zit tussen die twee in qua kleur.
Ja, graag!!!
De eerste twee foto’s vind ik zeer geslaagd.
SBGR251 (of andere SBGR’s maar misschien te dik)
SBGW047 (enkel tweedehands, als je er één kan vinden)
SBGX291 (enkel tweedehands, makkelijk te vinden)
SBGV009 (enkel tweedehands, als je er één kan vinden)
of vintage:
4420-9000 (44GS) (ik weet er een paar mooie erg zeldzame early dials te koop staan)
43999/5722-9990 of 9991 (57GS)
Waarom niet de 95GS uit 1988
Zoals Paul @vierport al zegt, GS draagt heel eenvoudig dress én casual.
Iemand een idee waar je een bandje als dit kan kopen? Zie ze wel vaak met wit stiksel, maar niet met zwart…
Welke bedoel je dan?