Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Stond, of staat er al heel lang een op chrono24.

1 like

Tja, ben wat aan het rommelen met verschillende bandjes. Onder andere naar aanleiding van een eerdere vraag of bepaalde GS-en ook casual te dragen zijn door een andere band te monteren.
Bij deze sbgw253 heb ik altijd het idee gehad dat het niet mogelijk is. Het is een van de weinige, of misschien enige GS welke echt puur als dresser te dragen is.

3 likes

Nog niet op Chrono gekeken. Kwam deze per toeval tegen. Is er nog eentje nieuw te koop.

Kost wat, maar dan heb je ook wat


Staat er niet meer op zo te zien.
Referentie: Sbgh047 voor als je hem heel mooi vindt.
Anders zijn wellicht de sbgh001/201 en 005/205 betere opties. En goedkoper.

1 like

No comment :stuck_out_tongue_winking_eye:

8 likes

Ik kan me ook niet herinneren dat ik deze de laatste tijd op chrono24 nog gezien heb. Ref was bekend maar toch dank!!!

Ik vind de details van de 047 juist erg leuk, en natuurlijk die wijzerplaat. Vraagprijs is 6,3k voor een nieuwe dat is volgens mij wel fors!

Even naar Hamburg? Alhoewel er niet iets staat als “op voorraad”

https://seiko-boutique.de/uhr/sbgh047/?kaliber_id=299

2 likes

Ze schijnen de blauwe ook te hebben. Gezien de leeftijd van de modellen lijkt het me raar als deze op de website staan en niet op voorraad zijn. Liggen er toch al minimaal 2 jaar.

Draag deze vaker dan mijn nieuwe Datejust, had ik toch niet gedacht van te voren
:roll_eyes::+1: Combi met bandje van Bas&Lokes, echt een fijn horloge zo!

15 likes

De sbgh201 en 205 zijn 6k.

Oh, ik dacht dat die 5,5 waren. My bad! Thanks (again).

1 like

Ter inspiratie, mijn SBGH205. Op dit moment by far mijn meest gedragen horloge.

15 likes

:grimacing:

vrijdag: SBGA103 besteld met 20% black friday korting
dinsdag: geld van de rekening gehaald door paypal (tegen een slechte wisselkoers trouwens)
dinsdag: gevraagd naar de shipping status, en standaardmail teruggekregen dat ze het horloge bij Grand Seiko 'speciaal voor mij gaan maken’
dinsdag: ‘dacht het niet’ mailtje retour gestuurd met de vraag wanneer ze gaan shippen
woensdag: ongeduldig wachten


Dan nog maar een mooie Insta foto van iemand van de (hopelijk onderweg zijnde) NA:

9 likes

Het wachten, hoe vervelend ook, in ieder geval waard!

1 like

Ik vind deze ook echt heel mooi maar ik heb niet zoveel met zwarte platen. Heb de 126234 DJ met zwarte plaat besteld, en die kan ik ophalen. Dit nieuwe model heeft een sunburst, wat de plaat een stuk levendiger zou moeten maken maar ik merk dat ik nu al niet heel enthousiast wordt nog voor het ophalen. Op een of andere manier vind ik zwart altijd wat minder leven.

Ik hou ervan als er veel gebeurd op de plaat zoals met een goede sunburst of een mooi bewerkte plaat. Bij zwart mis ik dat snel.

3 likes

Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind zwart erg mooi, vooral omdat het zo mooi contrasteert met de gepolijste markers en wijzers. Die komen (al helemaal bij Grand Seiko) heel mooi uit tegen een donkere achtergrond.
Neemt niet weg dat ik de witte/lichte platen van GS ook prachtig vind.

13 likes

Ja, die combinatie van donker en gepolijste markers is zeker waar. Dat heb ik met de SBGN007 ook. Blijft heerlijk om die weer om te doen.

Qua donkere platen ben ik dan meer voor blauw of groen. De SBGH267 zou een no brainer zijn maar daar ben ik wat laat voor, tenzij ik een dikke premium wil betalen.

De 231 blijft een bjoetie maar past qua stijl gewoon niet helemaal bij me. Te dressy voor me, ook zakelijk. De SBGM235 is nog een optie maar ik heb dit model (of een variant met andere plaat) nog niet om de pols gehad en wil ivm de dikte niet bestellen zonder passen.

1 like

Die heb ik ook nog niet kunnen vinden/nog nergens aangetroffen. Daar gebeurt zeker wat op die plaat!

Eergisteren wel nog deze twee bekeken. Beide prachtig.

4 likes

Heel mooi! Vooral die linker maar met 40,5mm is die voor mij wat fors voor zo’n model.

1 like